Methods for Research and Development Work (5 cr)
Code: SX00DZ98-3036
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.01.2024 - 22.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Elderly Care
- Teachers
- Marianne Roivas
- Mia Rosenström
- Tuomas Leisti
- Teacher in charge
- Marianne Roivas
- Groups
-
SXI22K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
-
SXC22K2Vanhustyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00DZ98
Implementation has 14 reservations. Total duration of reservations is 21 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 11.03.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ: Määrällisten menetelmien paja (Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036) |
|
Tue 12.03.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ: Määrällisten menetelmen paja (Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036) |
|
Tue 12.03.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
ETÄ/ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036 PAJA: Kehittämistyön prosessi |
|
Wed 13.03.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036: PAJA: Laadullisen aineiston kerääminen (vaihtoehtoinen aika 8.5.) |
|
Wed 13.03.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
ETÄ/Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036 PAJA: Kehittämistyön menetelmät |
|
Fri 15.03.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036: PAJA: Laadullisen aineiston analyysi (vaihtoehtoinen aika 16.5.) |
|
Fri 15.03.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036: PAJA: Kirjallisuuskatsaus (vaihtoehtoinen aika 17.5.) |
|
Tue 07.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ/Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036 PAJA: Kehittämistyön prosessi |
|
Wed 08.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036: PAJA: Laadullisen aineiston kerääminen (vaihtoehtoinen aika 13.3.) |
|
Mon 13.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ: Määrällisten menetelmien paja (Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036) |
|
Tue 14.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ: Määrällisten menetelmien paja (Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036) |
|
Wed 15.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ/ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036 PAJA: Kehittämistyön menetelmät |
|
Thu 16.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036: PAJA: Laadullisen aineiston analyysi (vaihtoehtoinen aika 15.3.) |
|
Fri 17.05.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3036: PAJA: Kirjallisuuskatsaus (vaihtoehtoinen aika 15.3.) |
Objective
Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work
Content
Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work
Location and time
Moodle-työtila on avoinna 15.1.–22.5.2024. Kurssilla on väljä viikkokohtainen aikataulu, ja edetä voi seuraavaan osioon, kun edellinen on suoritettu. Menetelmäpajat kuuluvat opintojaksoon.
MENETELMÄPAJOJEN OHJELMA KEVÄÄLLÄ 2024:
Laadullinen tutkimus:
- Laadullisen aineiston kerääminen 13.3. klo 9–10.30 (vaihtoehtona 8.5. klo 9.00–10.30)
- Laadullisen aineiston analyysi 15.3. klo 9–10.30 (vaihtoehtona 16.5. klo 9.00–10.30)
- Kirjallisuuskatsaus 15.3. klo 12.30–14.00 (vaihtoehtona 17.5. klo 9.00–10.30)
Määrällinen tutkimus:
- Määrällisen aineiston kerääminen 11.3. klo 9.00–10.30 (vaihtoehtona 14.5. klo 9.00–10.30)
- Määrällisen aineiston analyysi 12.3. klo 9.00–10.30 (vaihtoehtona 13.5. klo 9.00–10.30)
Kehittämistyö:
- Kehittämistyön prosessi 12.3. klo 12.30–14.00 (vaihtoehtona 7.5. klo 9.00–10.30)
- Kehittämistyön menetelmät 13.3. klo 12.30–14.00 (vaihtoehtona 15.5. klo 9.00–10.30)
Materials
Opiskelumateriaali esitellään Moodle-työtilassa.
Teaching methods
Opintojakson suorittaminen perustuu itsenäiseen opiskeluun Moodlessa sekä menetelmäpajoihin.
Työmuotoja ovat harjoitukset, tehtävät, keskustelu, pajat sekä itsearviointi. Kaikki tehtävät palautetaan Moodle-työtilaan.
Opintojakso on yhteinen toimintaterapian (AMK) -tutkinnon opiskelijoiden kanssa.
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
135 tuntia.
Content scheduling
-
Further information
Tervetuloa Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojaksolle!
Huomioi, että sinun tulee olla suorittanut aiemmissa opinnoissasi 5 op:n laajuinen opintojakso, jossa olet tutustunut tutkimus- ja kehitystoimintaan omalla alallasi.
Tämä opintojakso tutustuttaa sinut TKI-työn menetelmiin ja sijoittuu opinnoissasi kohtaan, jossa alat suunnitella omaa opinnäytetyötäsi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project
Assessment criteria, approved/failed
Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.
Assessment methods and criteria
Moodlen tehtävien arviointi.