Skip to main content

Everyday Lives of Children and Families (5 cr)

Code: SX00EP02-3010

General information


Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

01.01.2024 - 20.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 45

Degree programmes

  • Social Services

Teachers

  • Sylvia Hakari
  • Laura Holmi

Groups

  • SXH23S2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto, varhaiskasvatus

Objective

The students understand the diversity of everyday life in childhood and family and recognize the contributory factors to well-being of children and families. The students recognize the changes regarding both childhood and the concept of childhood and the prevailing situation in the Finnish society and globally. The students understand the importance of childhood and early childhood education in supporting inclusion, preventing exclusion and in educational equality .

Content

The contributory factors to well-being of the child and the family. The UN convention on the Rights of the Child and the Act on Early Childhood Education and Care. Social integration, family poverty, exclusion and marginalization from the perspectives of families with children and early childhood education. Forms of early support. A resource-based perspective.

Location and time

16.1.2024 klo 12.45-15.30 Orientaatio ja lasten ja perheiden hyvinvointi / Orientation and Wellbeing of Families with children (Laura)
17.1. 2024 klo 9-11.45 lasten ja perheiden hyvinvointi jatkuu/ Wellbeing of Families with children continues (Laura) Perheiden monimuotoisuuteen orientoituminen ja perhehaastattelutehtävän ohjeistus / Orientation to Diversity of Families, Family interview task ( Laura)
Lisäksi erikseen ohjeistettavat osuudet Moodlessa itseopiskeltavaksi: Lasten ja perheiden hyvinvoinnista.
In addition self study parts in Moodle: Wellbeing of Families with Children
Perheiden monimuotoisuuden osuus kokonaan Moodlessa, Diversity of Families, the whole module in the Moodle
Lapsen oikeuksien osuus kokonaan Moodlessa / Childrens rights, the whole module in the Moodle (Laura ohjeistaa siihen, Laura will give guidance)
30.1.2024 klo 8.00-11.15 Perhekerho (Sylvia) * johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park
2.2.2024 klo 9 -11.45 Lapsiperheiden palvelujärjestelmä / Service System in Finland for families with Children (Sylvia)
13.2.2024 klo 8.00-11.15 Perhekerho (Sylvia) * johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park
Globaali näkökulma perheiden hyvinvointiin, antirasistinen työote varhaiskasvatuksessa osuus kokonaan Moodlessa / Global perspective on Family Wellbeing, an anti-racist perspective in early childhood education(Sylvia ohjeistaa siihen, will give guidance)
27.2.2024 klo 12.45-16.00 Vierailu Lasten kaupunki & Leikkipuisto opiskelijat itsenäisesti – korvaa tarvittaessa perhekerhotoiminnan
14.3.2024 klo 12.45-16.00 Ryhmätentti ja palaute / Group exam and feedback (Sylvia)
20.3.2024 klo 16-19 Mukavaa Meininkiä Metropoliassa * johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park

Materials

Tenttimateriaali/Exam material:

All of the expected materials can be found from the Moodle workspace and e-links.

Teaching methods

Interactive learning
Planning of Metku -family club and / or event for children and families
Collaborative learning
Field work/Learning assignment
Moodle -workspace, independent assignments
Please note! All students are expected to participate in the orientation lecture and to the group exam. Active participation is required, mandatory assignments due to absence in Moodle.

Bi-lingual tuition Finnish / English

Employer connections

HyMy -kylä; Metku Family Club and Mukavaa Meininkiä Metropoliassa -events

Exam schedules

14.3.2024 klo 12.45-16.00 Ryhmätentti ja palaute Group exam

Re-exam dates announced later

International connections

Possible short exchange to Ghent, Belgium, will be informed later.

Completion alternatives

APL prior to the course.

Student workload

5x27h =135h

Content scheduling

MUUTOKSET OVAT MAHDOLLISIA!

Further information

16.1.2024 klo 12.45-15.30 Orientaatio ja lasten ja perheiden hyvinvointi / Orientation and Wellbeing of Families with children (Laura)
17.1. 2024 klo 9-11.45 lasten ja perheiden hyvinvointi jatkuu/ Wellbeing of Families with children continues (Laura) Perheiden monimuotoisuuteen orientoituminen ja perhehaastattelutehtävän ohjeistus / Orientation to Diversity of Families, Family interview task ( Laura)
Lisäksi erikseen ohjeistettavat osuudet Moodlessa itseopiskeltavaksi: Lasten ja perheiden hyvinvoinnista.
In addition self study parts in Moodle: Wellbeing of Families with Children
Perheiden monimuotoisuuden osuus kokonaan Moodlessa, Diversity of Families, the whole module in the Moodle
Lapsen oikeuksien osuus kokonaan Moodlessa / Childrens rights, the whole module in the Moodle (Laura ohjeistaa siihen, Laura will give guidance)
30.1.2024 klo 8.00-11.15 Perhekerho (Sylvia) * johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park
2.2.2024 klo 9 -11.45 Lapsiperheiden palvelujärjestelmä / Service System in Finland for families with Children (Sylvia)
13.2.2024 klo 8.00-11.15 Perhekerho (Sylvia) * johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park
14.2.2024 klo 16-19 Mukavaa Meininkiä Metropoliassa* johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park
Globaali näkökulma perheiden hyvinvointiin, antirasistinen työote varhaiskasvatuksessa osuus kokonaan Moodlessa / Global perspective on Family Wellbeing, an anti-racist perspective in early childhood education(Sylvia ohjeistaa siihen, will give guidance)
27.2.2024 klo 12.45-16.00 Vierailu Lasten kaupunki & Leikkipuisto opiskelijat itsenäisesti – korvaa tarvittaessa perhekerhotoiminnan
1.3.2024 klo 9.00-10.30 Truth Story, sukupuolen moninaisuus- kokemustilaisuus, Myllypuro-sali MPD1002, opiskelijat osallistuvat/menevät kuulolle, vapaaehtoinen, tukee oppimista
14.3.2024 klo 12.45-16.00 Ryhmätentti ja palaute / Group exam and feedback (Sylvia)
20.3.2024 klo 16-19 Mukavaa Meininkiä Metropoliassa * johonkin näistä neljästä osallistuttava tai korvattava lastenkaupunki ja leikkipuisto vierailulla / participate in one of these four or be compensated by a visit to a children's town and play park

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Group Exam 0-5, 60%

Independent Learning Assignment and active participation 40%