Human Growth and Development (5 cr)
Code: SX00EO99-3015
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Taina Valkeapää
- Tuomas Leisti
- Groups
-
SXH23S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä, sosiaaliohjaus
- Course
- SX00EO99
Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 24.01.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPA4009
Oppimistila
|
Mon 29.01.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPC3001
Oppimistila
|
Mon 05.02.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPC4012
Oppimistila
|
Thu 08.02.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPC4012
Oppimistila
|
Mon 12.02.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPC4012
Oppimistila
|
Wed 21.02.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPA6009
Oppimistila
|
Mon 04.03.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPA6009
Oppimistila
|
Fri 08.03.2024 time 09:00 - 11:00 (2 h 0 min) |
Oppimistehtävän purku: Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPC4012
Oppimistila
|
Mon 11.03.2024 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Tentti, Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015 |
MPB1005
Tapahtumasali
|
Objective
The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.
Content
Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.
Location and time
HUOM. MUUTOKSET MAHDOLLISIA
*MERKITYISSÄ LÄSNÄOLOVELVOLLISUUS
*24.1.24 8.45-11.45 (Taina V.) Opintojakson orientaatio
29.1.24 12.45-16.00 (Taina V.)
5.2.24 12.45-16.00 (Tuomas)
8.2.24 8.45-11.45(Taina V.)
12.2.24 12.45-16.00 (Tuomas)
21.2.24 12.45-16.00 (Taina V.)
4.3.24 12.45-16.00 (Taina V.)
*8.3.24 9.00-11.00 (Taina V.) Tehtävän purku
*11.3.24 13.00-15.00 (Tuomas) Tentti
Materials
Luentomateriaali
Kirjallisuus:
Pulkkinen, Ahonen & Ruoppila (toim.) 2023. Ihmisen psykologinen kehitys. Jyväskylä, PS-Kustannus. HUOM. uudistettu painos.
Teaching methods
Contact teaching, lectures
Group work
Individual learning assignments
Exam
Please note, changes may occur.
Exam schedules
11.3.24 klo 13.00-15.00.
Uusintatenttien ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Completion alternatives
Opintojaksoa koskevat AHOT-hakemukset tulee toimittaa sähköisen järjestelmän kautta ennen opintojakson alkua Taina Valkeapäälle.
Student workload
5 op = 135 tuntia
Content scheduling
3. periodi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Numeerinen arviointi 0-5
Kiitettävä 5
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa
- toimii asiakaslähtöisesti
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa
ammatillisesti.
- perustelee toimintaansa ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,
Hyvä 4 -3
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- yhdistelee tietoa eri lähteistä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa
Tyydyttävä 2 -1
- tuntee alan keskeisimpiä käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- osaa toimia ammatillisissa tilanteissa ohjeistuksen mukaisesti
- tunnistaa ammattialan toimintaympäristöjä ja tehtäviä
- tietää asiakaslähtöisyyden toiminnan perustana
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan eettisiin periaatteisiin
- ymmärtää omien vahvuuksien ja kehittämistarpeiden merkityksen
ammatillisessa kasvussa.
Hylätty
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja
- ei toimi ohjeiden ja ohjeistusten mukaisesti.
- ei ota toiminnassaan huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai
eettisiä periaatteita,
- ei osoita taitoa toimia ryhmässä rakentavasti.