Skip to main content

Human Growth and Development (5 cr)

Code: SX00EO99-3015

General information


Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Social Services
Teachers
Taina Valkeapää
Tuomas Leisti
Groups
SXH23S1
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä, sosiaaliohjaus
Course
SX00EO99

Implementation has 9 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 24.01.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPA4009 Oppimistila
Mon 29.01.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPC3001 Oppimistila
Mon 05.02.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPC4012 Oppimistila
Thu 08.02.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPC4012 Oppimistila
Mon 12.02.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPC4012 Oppimistila
Wed 21.02.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPA6009 Oppimistila
Mon 04.03.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPA6009 Oppimistila
Fri 08.03.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Oppimistehtävän purku: Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPC4012 Oppimistila
Mon 11.03.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tentti, Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3015
MPB1005 Tapahtumasali
Changes to reservations may be possible.

Objective

The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.

Content

Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.

Location and time

HUOM. MUUTOKSET MAHDOLLISIA

*MERKITYISSÄ LÄSNÄOLOVELVOLLISUUS

*24.1.24 8.45-11.45 (Taina V.) Opintojakson orientaatio
29.1.24 12.45-16.00 (Taina V.)
5.2.24 12.45-16.00 (Tuomas)
8.2.24 8.45-11.45(Taina V.)
12.2.24 12.45-16.00 (Tuomas)
21.2.24 12.45-16.00 (Taina V.)
4.3.24 12.45-16.00 (Taina V.)
*8.3.24 9.00-11.00 (Taina V.) Tehtävän purku
*11.3.24 13.00-15.00 (Tuomas) Tentti

Materials

Luentomateriaali

Kirjallisuus:
Pulkkinen, Ahonen & Ruoppila (toim.) 2023. Ihmisen psykologinen kehitys. Jyväskylä, PS-Kustannus. HUOM. uudistettu painos.

Teaching methods

Contact teaching, lectures
Group work
Individual learning assignments
Exam

Please note, changes may occur.

Exam schedules

11.3.24 klo 13.00-15.00.

Uusintatenttien ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.

Completion alternatives

Opintojaksoa koskevat AHOT-hakemukset tulee toimittaa sähköisen järjestelmän kautta ennen opintojakson alkua Taina Valkeapäälle.

Student workload

5 op = 135 tuntia

Content scheduling

3. periodi

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Numeerinen arviointi 0-5

Kiitettävä 5
- yhdistää tietoa eri lähteistä asianmukaisiksi kokonaisuuksiksi sekä hyödyntää ja soveltaa alan tietoperustaa.
- soveltaa osaamistaan ammatillisissa tilanteissa
- toimii asiakaslähtöisesti
- osoittaa kykyä ratkaista ammatillisia tehtäviä ja ongelmia
- osaa perustella esittämiään näkökulmia ja omaa toimintaansa
ammatillisesti.
- perustelee toimintaansa ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti,

Hyvä 4 -3
- toimii ammattialan tyypillisissä tehtävissä ja tilanteissa tarkoituksenmukaisesti
- toimii ammattialan eettisten periaatteiden mukaisesti
- yhdistelee tietoa eri lähteistä
- osoittaa perehtyneensä alan tietoperustaan
- soveltaa asiakaslähtöisyyden periaatteita
- arvioi omia valintojaan ja omaa toimintaansa ammatillisissa tilanteissa

Tyydyttävä 2 -1
- tuntee alan keskeisimpiä käsitteitä ja osaa käyttää niitä oikeissa yhteyksissä,
- erottaa arkitiedon tutkitusta tiedosta
- osaa toimia ammatillisissa tilanteissa ohjeistuksen mukaisesti
- tunnistaa ammattialan toimintaympäristöjä ja tehtäviä
- tietää asiakaslähtöisyyden toiminnan perustana
- osoittaa perehtyneisyyden ammattialan eettisiin periaatteisiin
- ymmärtää omien vahvuuksien ja kehittämistarpeiden merkityksen
ammatillisessa kasvussa.

Hylätty
- ei hallitse alan tietoperustaa eikä osoita arvostavansa sitä,
- ei tunne tai osaa käyttää alan käsitteitä.
- ei osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja
- ei toimi ohjeiden ja ohjeistusten mukaisesti.
- ei ota toiminnassaan huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai
eettisiä periaatteita,
- ei osoita taitoa toimia ryhmässä rakentavasti.

Go back to top of page