Skip to main content

Leadership and Development of the Work Community (5 cr)

Code: SX00BO76-3053

General information


Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 22.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 30

Degree programmes

  • Social Services

Teachers

  • Markus Neuvonen
  • Niina Pietilä

Groups

  • SXH21K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXH21K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Students will understand the impact of societal changes on the leading of social services. They will be able to participate in the strategy process both as a workers and supervisors. They will be prepared to manage staff competence and the work community. Students will be able to participate in development work and know how to inspire cooperation between the work community and customers. They will know how to work in ways that promote wellbeing.

Content

Changing work environments and multi-disciplinary networks. Strategic thinking and leadership. Management of staff competence and change. Participation of work community and service users in the development of the work-place. Management of wellbeing at work.

Location and time

Opintojakso on tarkoitettu SXH20K1 ja SXH20K2 opiskelijoille. Opintojakson opettajana toimivat Markus Neuvonen ja Niina Pietilä.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Markus Neuvoseen.

Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kirjatenttien aikataulu:

Tentti: 19.09.2023 klo 12.45 - 16.00 tilassa MPA5015

Uusintatentti 1: yleisenä uusintatenttipäivänä, Ti 14.11. klo 16.30 – 20.00 (huom. seuraa tiedotusta, koska yleiset tenttipäivät voivat vielä muuttua)
Uusintatentti 2: yleisenä uusintatenttipäivänä Ma 11.12. klo 16.30 – 20.00 (huom. seuraa tiedotusta, koska yleiset tenttipäivät voivat vielä muuttua)

Teaching methods

Itsenäinen kirjallisuuteen perehtyminen ja osaamisen osoittaminen tentillä


Kirjatentti: Rousu & Lanne-Eriksson (2021): Lähijohtaminen sosiaalialalla.

E-kirja teoksesta löytyy mm. täältä: https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/504805/2021%20OIVA%2039%20Lähijohtaminen%20sosiaalialalla.pdf

Employer connections

-

International connections

-

Completion alternatives

Vaihtoehtoiset toteutukset: lähiopetus tai verkkokurssi

Student workload

135 h

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Tentin arvioinnin kriteerit (Rousu & Lanne-Eriksson 2021):
• käsitteiden avaaminen / määrittely
• olennaisten asioiden käsittely
• vastauksen loogisuus ja selkeys
• pohdinta ja analyysi

Arviointitasot:

(0) Hylätty
Vastauksesta ei käy ilmi, että tenttimateriaalia on luettu ja ymmärretty, vaan vastaus pohjautuu arkiajattelun. Vastaus saattaa sisältää runsaasti olennaisia asiavirheitä ja merkittäviä väärinkäsityksiä tai painottua pelkästään epäolennaisiin asioihin.

(1-2) Tyydyttävä
Vastaus, joka sisältää joitakin oikein ymmärrettyjä, tenttimateriaalissa mainittuja asioita. Vastaus saattaa painottua epäolennaisiin asioihin tai sisältää joitakin asiavirheitä ja väärinkäsityksiä, mutta osoittaa kuitenkin opiskelijan hallitsevan opittavan aineiston vähimmäistasolla. Suppea tai liian laaja.

(3-4) Hyvä
Asiallinen tenttimateriaaliin ymmärrykseen perustuva vastaus, joka kuitenkin voi sisältää myös jonkun yksittäisen asiavirheen, väärinkäsityksen tai epäolennaisen asian. Opittavan aineiston perussisältö on pääosin hyvin ymmärretty ja rakenne on selkeä. Vastaus sisältää myös joitakin tärkeitä yksityiskohtia ja/tai olennaista analyysia tai pohdintaa.

(5) Kiitettävä
Erinomainen, tenttimateriaaliin perustuva vastaus, joka ei sisällä asiavirheitä, väärinkäsityksiä tai epäolennaisia asioita. Opittavan aineiston sisältö ja rakenne on erittäin hyvin ymmärretty ja esitetty ja vastaus sisältää paljon tärkeitä yksityiskohtia ja olennaista analyysia tai pohdintaa.

Prerequisites

Prerequisites: Second Internship