Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH20-3027
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2023 - 13.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 28.08.2023 - 28.11.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 14 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 44 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 29.08.2023 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 05.09.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 12.09.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 19.09.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 26.09.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 03.10.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
|
Ti 10.10.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 24.10.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 31.10.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 07.11.2023 klo 12:00 - 14:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi - vierailijaluento |
MMB301
Auditorio 3 krs.
|
Ti 07.11.2023 klo 14:00 - 16:00 (2 t 0 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
|
Ti 14.11.2023 klo 12:15 - 16:00 (3 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
|
Ti 21.11.2023 klo 12:15 - 14:30 (2 t 15 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMA215
Oppimistila
MMB253 IT-Tila |
Ti 28.11.2023 klo 12:15 - 15:00 (2 t 45 min) |
Markkinointi LD00EH20-3027 |
MMB253
IT-Tila
MMA215 Oppimistila |
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja myynnin aseman yrityksen kokonaisstrategiassa ja asiakaskeskeisyyden merkityksen menestystekijänä. Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeisimmät käsitteet ja tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden käsitteistöä.
Opiskelija osaa etsiä, analysoida ja tuottaa tietoa sekä tehdä kehittämisehdotuksia liiketoiminnan suunnittelun tueksi.
Sisältö
- Toimintaympäristö ja sen vaikutus markkinointiin
- Asiakashankinnan keinot
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
- Kestävä markkinointi
Työmuodot
Aktivoiva luento
Ohjatut harjoitukset
Työpajat
Aika ja paikka
Lukujärjestyksen mukaan
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
David Jobber, John Fahy (2012 tai uudempi): Foundations of Marketing, McGraw-Hill, NY
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoisen suoritustavan kirjallisuustentti 100%
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Vierailijaluennoitsijat
Yritysprojekti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssin päätteeksi tietokoneavusteinen monivalintatentti
Lisätietoja opiskelijoille
Opetuskielenä suomi, materiaalien kielenä sekä suomi että englanti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät 60%
Tentti 40%
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.