Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen palvelukokemus (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH76-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 13.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 17.11.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pia Väkiparta-Lehtonen

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LXD22S1_M2
    LXD22S1_M2
  • LXD22S1_M1
    LXD22S1_M1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen merkityksen liiketoimintalähtöisten palveluratkaisujen kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää kuluttajakäyttäytymisen teorioita osana asiakaskokemuksen parantamista sekä osaa kuvata olemassa olevaa palvelupolkua käyttäjän näkökulmasta. Opiskelija tunnistaa kehitystarpeita ja osaa ideoida niihin ratkaisuja sekä osaa suunnitella ja kuvata asetettuja tavoitteita tukevia palveluratkaisuja

Sisältö

- kuluttajakäyttäytymisen tietoperusta
- arvojen merkitys kuluttajakäyttäytymisessä
- palvelukokemuksen kehittämisen menetelmät
- asiakaskokemus
- palveluiden merkitys yhteiskunnallisen hyvinvoinnin rakentamisessa.

Aika ja paikka

Lukujärjestyksen mukaan.

Oppimateriaalit

Consumer behaviour : an European perspective / Michael Solomon, Gary Bamossy, Søren Askegaard, Margaret K. Hogg. tai vastaava
Muu kurssimateriaali

Opetusmenetelmät

Aktivoiva luento
Ryhmätyöt
Itsenäiset tehtävät
Työpajat

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektityö

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kurssitehtävät itsenäisesti

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssilla tehdään projektityö, joka vaatii aktiivisen läsnäolon vk 42 ma-ke, klo 9-16

Lisätietoja opiskelijoille

Esitietovaatimus: markkinoinnin perusopintoja 5op

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

60% yksilötehtävät
40% ryhmätehtävät

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen