Siirry suoraan sisältöön

Brändäys (5 op)

Toteutuksen tunnus: LC00EG82-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 13.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Degree Programme in International Business and Logistics

Opettaja

  • Maria Paassola

Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät

  • LXC22_MAR
    LXC22_Marketing
  • LC21B_IB_M
    Incoming DD HWR Berlin, IBMAN Marketing
  • LB21L_M
    Incoming DD La Rochelle 3rd year students Marketing
  • LB21S_M
    Incoming DD Stuttgart Marketing
  • LC21R_M
    Incoming DD Rennes 3rd year students Marketing

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää brändipääoman käsitteen sekä keskeiset strategiseen brändinhallintaan liittyvät aiheet. Opiskelija tunnistaa brändikehitykselle tarpeelliset työkalut sekä onnistuneen brändäyksen merkityksen asiakasarvon lisäämisessä ja tarjoaa suojaa kilpailua vastaan. Opiskelija kehittää brändäykseen liittyvää kriittistä ajatteluaan sekä parantaa ryhmä- ja tiimityötaitojaan.

Sisältö

• Johdatus brändäykseen
• Brändipääoman käsite
• Strategisen brändihallinnon prosessi
• Emootiot ja brändit
• Brändien symbolinen merkitys

Aika ja paikka

Lectures mainly on campus at Myyrmäki

Oppimateriaalit

Lecture notes by the teacher
Additional articles assigned by the teacher
One book on branding (book list provided by the teacher)

Opetusmenetelmät

Weekly lectures on campus
Group assignments during lectures
Individual assignments between lectures
Individual book review
Possible visiting lecturers from business world

No final exam

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Possible visiting lecturers from the business world

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

No final exam

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Please contact the teacher

Sisällön jaksotus

Lectures between weeks 35-49

Independent book assignment work during week 42 - no lectures

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Group assignments during lectures
Individual assignments between lectures
Individual book review
Possible visiting lecturers from business world - reports on the visits
Additional bonus points for active participation in the class room

No final exam

Esitietovaatimukset

Markkinointi tai vastaavat opinnot