Skip to main content

Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky (B-osa) (6 ECTS)

Code: LS00EX17-3003

General information


Enrollment
17.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.01.2023 - 05.06.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
6 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
Continuing Education and Enterprise Services
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Teachers
Mira Lönnqvist
Teacher in charge
Mira Lönnqvist
Course
LS00EX17
No reservations found for implementation LS00EX17-3003!

Objective

Koulutuksen käytyään osallistuja ymmärtää systemaattisen tiedonkeruun merkityksen sensorisen integraation ongelmien arvioinnissa sekä miten sensorisen integraation ongelmat vaikuttavat lapsen toimintakykyyn.

Content

Neuroanatomian ja -fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
Sensorisen integraation teoria osana lapsen toimintakykyä (mm. aistisäätelyn ongelmat ja aistipohjaiset motoriset vaikeudet.)
Aistitiedon käsittely sensomotoristen perusvalmiuksien kehityksen perustana ja normitettujen ja strukturoitujen menetelmien käyttö arvioinnissa.
Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn osallistumisen ja suoritusten tasolla.

Koulutus sisältää yhdeksän (9) koulutuspäivää, joista kolme (3) toteutuu etäyhteydellä (ZOOM).

Koulutus sisältää itsenäistä työskentelyä verkko-oppimisympäristössä (Moodle) mm. neuroanatomian ja -fysiologian opinnot kokonaan verkossa. Lisäksi osallistuja perehtyy kirjallisuuteen ja tekee kirjalliset raportit liittyen omaan asiakastapaukseensa. Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä.

Koulutuksen suorittaminen edellyttää osallistumista kaikkiin koulutuspäiviin sekä tehtävien toteuttamista hyväksytysti.

Koulutus sisältää SPM- ja SPM-P (Sensory Processing Measure/ Pre-school) - arviointimenetelmän käytön ja tulkinnan. Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään SPM ja SPM-P- käsikirjat sekä arviointimenetelmään liittyvät kyselylomakkeet.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Sensorisen Integraation Terapian Yhdistys ry:n (Sity ry) kanssa.

Mikäli tavoitteenasi on opiskella SI-terapeutiksi, johdantotaso koostuu A- ja B-osista. Sensorisen integraation ongelmat ja lapsen toimintakyky, 6 op on koulutuksen B-osa.

Location and time

16.1.2023 klo 8.30 - 16.00 Orientaatio ja johdanto koulutukseen
25. - 26.4.2023 klo 8.30 - 16.00
17.1. - 3.2.2023 itsenäinen opiskelu digitaalisessa Moodle-oppimisympäristössä
Neuroanatomian ja -fysiologian opinnot
1 opintopistettä
Opetuspäivät Metropolian Myllypuron kampuksella
6. - 8.2.2023 klo 8.30 - 16.00
27. - 28.3.2023 klo 8.30 - 16.00
5.6.2023 klo 8.30 - 16.00

Teaching methods

Neuroanatomian ja -fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
Sensorisen integraation teoria osana lapsen toimintakykyä (mm. aistisäätelyn ongelmat ja aistipohjaiset motoriset vaikeudet.)
Aistitiedon käsittely sensomotoristen perusvalmiuksien kehityksen perustana ja normitettujen ja strukturoitujen menetelmien käyttö arvioinnissa.
Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn osallistumisen ja suoritusten tasolla.
Koulutus sisältää SPM- ja SPM-P (Sensory Processing Measure/ Pre-school) -arviointimenetelmän käytön ja tulkinnan. Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään

SPM-käsikirja
SPM-P-käsikirja 
arviointimenetelmään liittyvät kyselylomakkeet.
Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä. 

Koulutuksen suorittaminen edellyttää osallistumista kaikkiin koulutuspäiviin sekä tehtävien toteuttamista hyväksytysti.

Further information

Koulutus on maksullista täydennyskoulutusta.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Qualifications

Koulutus on maksullista täydennyskoulutusta

Go back to top of page