XR-tuotteen suunnittelu (15 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED38-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2022 - 08.01.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.01.2023 - 28.04.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Turkka Loimisto
- Ale Torkkel
- Markku Luotonen
- Vastuuopettaja
- Turkka Loimisto
- Ryhmät
-
KXE21S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED38
Tavoitteet
Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun ja sovelluskehityksen keinoin. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideoitaan, sekä laatia työsuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa asiakkaalle suunnitellun XR-tuotteen, toteuttaa oman liikeideansa tai teoksen.
Sisältö
Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista ja projektityöskentelytaitoja aiemmin opittua soveltaen ja syventäen sekä keskitytään XR-sovellusten ideointiin, konseptointiin ja sovelluskehitykseen.
- XR-tuotteiden innovointi, konseptointi, toteutus sekä tuotteistaminen
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- XR-osaamisen syventäminen
- projektityöskentely
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa hyvin konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa hyvin toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojaksot "3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio", "Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi" sekä "XR-teknologiat ja -ekosysteemit".