Siirry suoraan sisältöön

XR-tuotteen suunnittelu (15 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED38-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.01.2023 - 28.04.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Turkka Loimisto
Ale Torkkel
Markku Luotonen
Vastuuopettaja
Turkka Loimisto
Ryhmät
KXE21S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED38
Toteutukselle KX00ED38-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija oppii tunnistamaan asiakkaan tarpeen tai ongelman ja osaa ratkaista sen suunnittelun ja sovelluskehityksen keinoin. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideoitaan, sekä laatia työsuunnitelman, jonka pohjalta hän osaa toteuttaa asiakkaalle suunnitellun XR-tuotteen, toteuttaa oman liikeideansa tai teoksen.

Sisältö

Opintojaksolla laajennetaan XR-osaamista ja projektityöskentelytaitoja aiemmin opittua soveltaen ja syventäen sekä keskitytään XR-sovellusten ideointiin, konseptointiin ja sovelluskehitykseen.

- XR-tuotteiden innovointi, konseptointi, toteutus sekä tuotteistaminen
- 3D-mallinnusosaamisen syventäminen
- pelimoottoriosaamisen syventäminen
- XR-osaamisen syventäminen
- projektityöskentely

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa hyvin konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa hyvin toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa kiitettävästi suunnittelemansa XR-tuotteen.Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tunnistaa XR-tuotteen suunnittelussa tarvittavat asiakas-, suunnittelu-, ja sovelluskehitystaidot. Opiskelija osaa konseptoida ja esittää ideansa sekä laatia työsuunnitelman. Opiskelija osaa toteuttaa suunnittelemansa XR-tuotteen. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojaksot "3D-ohjelmistot, polygonimallinnus ja animaatio", "Pelimoottorit ja reaaliaikainen renderointi" sekä "XR-teknologiat ja -ekosysteemit".

Siirry alkuun