Liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000DJ93-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
27.11.2023 - 10.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2024 - 31.07.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähi- ja etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kuntoutus ja tutkiminen
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 65
- Koulutus
- Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK) (Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala)
- Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala)
- Opettajat
- Marjatta Komulainen
- Otto Härkönen
- Vastuuopettaja
- Antti Niemi
- Ryhmät
-
S2022S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
L0922S6Sosiaali-ja terveysalan palvelujen ja liiketoiminnan johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- S000DJ93
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 9 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 23.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtaminen S000DJ93-3005 |
|
Ti 12.03.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtaminen S000DJ93-3005 |
|
Ma 29.04.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Liiketoiminnan ja asiakkuuksien johtaminen S000DJ93-3005 |
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee sosiaali- ja terveysalan liiketoiminnan erityispiirteet ja hän osaa analysoida organisaation toimintaedellytykset. Hän on sisäistänyt vastuunsa ja roolinsa yritystoiminnan kehittämisessä ja strategiasuuntautuneessa päivittäisjohtamisessa yrittäjänä tai yrityksen johtotehtävissä. Opiskelija osaa hyödyntää toiminnanohjausjärjestelmiä yrityksen toiminnan ohjauksessa ja päivittäisjohtamisessa. Asiakkuuksienhallinnassa hän osaa asiatietojen systemaattisen keräämisen, analysoinnin ja keskeisten asiakkuuksien tarpeiden tunnistamisen sekä niiden hyödyntämisen yrityksen kilpailuedun luomisessa. Hän hallitsee tuloksellisen myynnin ja markkinoinnin periaatteet sekä markkinoi ja viestii yrityksen tuotteista ja palveluista monipuolisesti.
Sisältö
- yrityksen / organisaation strategialähtöinen päivittäisjohtaminen
- yrityksen / organisaation toiminnan omavalvonta
- organisaation / yrityksen toiminnan kehittäminen
- toiminnanohjaus
- asiakassuhteiden hallinta ja kehittäminen, hallinnan järjestelmät ja prosessit
- modernien ja kehittyvien markkinointikanavien tuntemus
- markkinoinnin suunnittelu ja kehittäminen
Aika ja paikka
Kevätlukukausi 2024
Zoom tapaamiset:
23.1.24 klo 9-12 Otto Härkönen ja Marjatta Komulainen
12.3.24 klo 13-16 Otto Härkönen ja Marjatta Komulainen
29.4.24 klo 9-12 Otto Härkönen ja Marjatta Komulainen
Oppimateriaalit
Sosiaali- ja terveydnhuollon toimintaa säätelevä laisäädäntö ja laatusuositukset
Muu materiaali on Moodlessa, jonka tiedot, linkin ja kirjautumisavaimen löydät toteutuksen työtilasta.
Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus Zoom yhteydellä
Etätyöskentely pienryhmissä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
opetus
Tehtävä 1 2,5 op
Tehtävä 2 2,5 op
Lisätietoja opiskelijoille
Tietosuoja asia
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
2 arvioitavaa tehtävää:
- Tehtävä 1 (Otto Härkönen)
- Tehtävä 2: Markkinointi- ja viestintäsuunnitelma tehtävä (Marjatta Komulainen, löytyy Moodlen välilehdeltä yrityksen ja organisaation toiminnan kehittäminen)
Lisätiedot
AHOT
Opintojakson voi hyväksi lukea aikaisemmin hankitun osaamisen perusteella, jos opiskelija on suorittanut vastaavan sisältöiset korkeakouluopinnot ja/tai hän on toiminut yrittäjänä tai liiketoiminnan palveluksessa vastaavissa tehtävissä.