Service design and ergonomics in digital services (5 cr)
Code: KO00EV57-3005
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 05.03.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
13.03.2023 - 05.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
Objective
The student
• Understands the benefits brought by the knowledge base of service design and ergonomics for user-centered planning and development of multidimensional and network-like digital services.
• Familiarizes with the service design process and the most commonly used methods.
• Familiarizes with the necessary knowledge base of ergonomics needed for planning of user interface.
• Is able to observe user experience, usability and accessibility in planning of digital services.
• Is able evaluate the usability of digital services and familiarizes with the most commonly used evaluation methods.
• Is able to utilize the knowledge base of ergonomics in space planning, so from the accessibility point of view.
Content
• Digitalization and digital services.
• User-centered planning.
• The service design process and the most commonly used methods.
• Ergonomic knowledge base in the planning of user interface.
• User experience, usability, and accessibility.
• The most commonly used methods for the evaluation of digital services.
• The accessibility of a built environment.
Location and time
Verkkototeutus 13.3. - 5.5.2023, ohjeistetun viikkorytmin mukaan.
Materials
Oppimateriaali Moodlen työtilassa.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla
Teaching methods
Orientaatioluento on tallennettu Moodle työtilaan ja voit tutustua siihen valitsemanasi ajankohtana. Toteutus kokonaan Moodle verkko-oppimisympäristössä 13.3. - 5.5.2023.
Student workload
5 op = 27h x 5 = 135h
Content scheduling
Osio 1 Digitaaliset palvelut: Keskustelutehtävä 13.3. - 22.3.2023
Osio 2 Palvelumuotoilu: Yksilötehtävä + vertaispalautteet 23.3. - 6.4.2023
Osio 3 Ergonomia ja esteettömyys: Yksilötehtävä + vertaispalautteet 7.4. - 20.4.2023
Osio 4 Käytettävyys: Yksilötehtävä + vertaispalautteet 21.4. - 3.5.2023
Osio 5 Oman oppimisen pohdinta: Yksilötehtävä 4.5. - 5.5.2023
Further information
Opintojakso suoritetaan kokonaan Moodle verkko-oppimisympäristössä aikavälillä 13.3. - 5.5.2023. Tarvitset koko opintojakson ajan tietokoneen ja toimivan verkkoyhteyden. Opintojakso vaatii työskentelyä koko 8 viikon ajan. Tehtävien palautukset ja pienryhmässä tapahtuvat keskustelut ovat ennakkoon aikataulutettu. Varaa aikaa tehtävien tekemiseen heti verkkokurssin ensimmäisellä viikoilla eli vko 11.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment methods and criteria
Hyväksyttyyn kokonaisarviointiin vaaditaan kaikkien osioiden hyväksytty suoritus.
Osio 1 Digitaaliset palvelut: Keskustelutehtävä (hyväksytty / hylätty)
Osio 2 Palvelumuotoilu: Yksilötehtävä + vertaispalautteet (hyväksytty / hylätty)
Osio 3 Ergonomia ja esteettömyys: Yksilötehtävä + vertaispalautteet (hyväksytty / hylätty)
Osio 4 Käytettävyys: Yksilötehtävä + vertaispalautteet (hyväksytty / hylätty)
Osio 5 Oman oppimisen pohdinta: Yksilötehtävä (hyväksytty / hylätty)