Siirry suoraan sisältöön

Strategic Management and the Future of Leadership (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FC90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

11.09.2023 - 27.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing

Opettaja

  • Marianne Pitkäjärvi
  • Tricia Cleland Silva

Vastuuopettaja

Tricia Cleland Silva

Ryhmät

  • S2723S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Tavoitteet

Opiskelija osaa kehittää itsensä johtamisen kykyään sekä kykenee organisaation strategiseen johtamiseen. Opiskelija osaa luoda turvallisen ja kestävän työkulttuurin sekä hallinnoida sitä.

Sisältö

• Reflektiivinen ajattelutapa ja itsensä johtaminen
• Strategisen johtamisen periaatteet
• Tasa-arvon, monimuotoisuuden ja osallisuuden toteuttaminen johtamisessa
• Muutosjohtaminen
• Yhteistyö, verkostoituminen ja työryhmätyöskentely, ristiriitojen ratkaiseminen

Aika ja paikka

Interactive online teaching, Moodle workspace: https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=8006§ion=3#tabs-tree-start

WEEKS 37-41

12.9 13-15.30 Reflective mindset and self-management
19.9 13-15.30 The principles of strategically leading and managing organizations; EDI leadership practices;
26.9 13-15.30 Change management;
4.10 13-15.30 Collaboration, networking and teamwork, conflict resolution
13.10. 10-11. Examination
23.10 Submission of the Individual Reflective essay by 9 am

Week 49: Opportunity to re-submit on the 7th December 2023 by 9 am.

Oppimateriaalit

Cleland Silva, T. & Fonseca Silva. P. (2022) Making sense of work through collaborative storytelling. Building narratives in organisational change. Palgrave Pivot. Open Access. Switzerland: Springer.

Cleland Silva, T., Sorsa, V., Hyytiainen, S., Yla-Soininmäki, M. (2023) Co-designing a digital healthcare platform with metaphor: the case of the Brain House for the Health Village. Special issue Organizing Outside Organizations-Part 2. puntOorg International Journal, Vol. 8

Drucker, P. (2005) Managing Oneself. Harvard Business Review.

Mintzberg, H. (2017) Managing the myths of health care: bridging the separations between care, cure, control and community. Oakland: Berrett-Koehler Publishers, Inc.

The Oxford Handbook of Health Care Management (2016). Eds. Ferlie, E., Montgomery, K. and Pedersen, A.R. Oxford: Oxford University Press

Opetusmenetelmät

Online lectures that may be live or pre-recorded.

Directed work/activities

Online small group work

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Week 41; Examination, 13.10. 10-11

Week 43: Submission of the Individual Reflective essay by 23.10. at 9 am

Week 46: First re-examination, 14.11., 10-11.

Week 49: Opportunity to re-submit on the December 7th, 2023 by 9 am.

Week 50: Second re-examination. 12.12. 15.30 -16.30

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

n/a

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 hrs of student's time

Sisällön jaksotus

12.9 13-15.30 Reflective mindset and self-management
19.9 13-15.30 The principles of strategically leading and managing organizations; EDI leadership practices;
26.9 13-15.30 Change management;
4.10 13-15.30 Collaboration, networking and teamwork, conflict resolution
13.10. Examination
23.10 Submission of the Individual Reflective essay by 9 am

Week 49: Opportunity to re-submit on the 7th December 2023 by 9 am.

Lisätietoja opiskelijoille

The learning materials and workbooks designed by the teachers are protected by the Finnish Copy Right Act (404/61). According to the legislation, teachers reserve all the rights for the study material. The study material cannot be used for any other than personal study purposes. The study material (e.g., learning materials and workbooks) can only be shared if permitted by the teacher/s.

Finnish Copy Right Act: https://www.finlex.fi/fi/laki/kaannokset/1961/en19610404_20150608.pdf

As part of the Metropolia UAS strategy, we use an electronic course feedback system. This provides an opportunity for you to feedback on different aspects of the course through a series of pre-set questions and qualitative comments. Approximately two weeks before the end of the course, you will receive an automated invitation via your Metropolia email account to complete your evaluation online.

Please take the time to complete as your feedback is important. It informs ongoing developments to individual courses to ensure that the learning needs and expectations of the School of Health Care student community are met to a high standard.

To strengthen the feedback cycle, a report summarizing the course lead’s reflections on your feedback will be sent to you after the online evaluation survey has closed.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ASSESSMENT: Examination 40%, reflective essay 60%
Please refer to the more specific assessment criteria in the Moodle workspace.