Siirry suoraan sisältöön

Evidence-based Practices and Management (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000FC89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.05.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

23.10.2023 - 01.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys

Toimipiste

Myllypurontie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 30

Koulutus

  • Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing

Opettaja

  • Marianne Pitkäjärvi
  • Tricia Cleland Silva

Vastuuopettaja

Tricia Cleland Silva

Ryhmät

  • S2723S6
    Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK

Tavoitteet

Opiskelija kykenee johtamaan näyttöön perustuvia käytänteitä sekä hallinnoimaan niitä hoitotyössä.

Sisältö

• Näyttöön perustuva hoitotyön lähijohtaminen
• Näyttöön perustuvien käytänteiden käsitteet ja prosessit hoitotyön johtamisessa, hoitotyön johtamisen tutkimus
• Systemaattinen tiedonkeruu ja analysointi osana näyttöön perustuvuutta
• Näytön kriittinen arviointi lähiesimiestyössä
• Tiivistetyn tutkimustiedon hyödyntäminen ammatillisessa päätöksenteossa

Aika ja paikka

Moodle workspace, name of the workspace: Evidence-based practices and management, 5 cr.

https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=8006§ion=2#tabs-tree-start

Interactive online teaching, during weeks 43-47:

25.10 at 13-15.30 Evidence-based management in nursing. The concepts and processes of evidence-based practice and research in nurse leadership
31.10 at 13-15.30 Systematic data collection and analysis as a part of evidence-based practice
7.11 at 13-15.30 Critical evaluation of evidence in managerial practices
Self-organised group work (week 46)
21.11 at 12.30-15.30 Presentation of the group work
30.11.2023 by 9 am Submission of the Group assignment via the Moodle workspace.

Course Evaluation for students: 17.11.2023 - 8.12.2023 by 23:59

Oppimateriaalit

Cleland Silva, T. & Fonseca Silva. P. (2022) Making sense of work through collaborative storytelling. Building narratives in organisational change. Palgrave Pivot. Open Access. Switzerland: Springer.

Näre, L., & Cleland Silva, T. (2021). The global bases of inequality regimes: The case of international nurse recruitment. Equality, Diversity and Inclusion: An International Journal, 40(5), 510-524.

Haavisto, E., Eriksson, S., Silva, T. C., Koivisto, J. M., Kausamo, K., & Soikkeli-Jalonen, A. (2022). Patients receiving palliative care and their experiences of encounters with healthcare professionals. OMEGA-Journal of Death and Dying.

The Oxford Handbook of Health Care Management (2016). Eds. Ferlie, E., Montgomery, K. and Pedersen, A.R. Oxford: Oxford University Press.

Opetusmenetelmät

Online lectures that may be live or pre-recorded.

Online small group work

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Week 48: Submission of the Group assignment (30.11.2023 by 9am) via the Moodle workspace.
Week 49: re-submission possibility on the 7th December 2023 by 9 am

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

n/a

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

135 hours in total student work

Sisällön jaksotus

Interactive online teaching, during weeks 43-47:

25.10 at 13-15.30 Evidence-based management in nursing. The concepts and processes of evidence-based practice and research in nurse leadership
31.10 at 13-15.30 Systematic data collection and analysis as a part of evidence-based practice
7.11 at 13-15.30 Critical evaluation of evidence in managerial practices
Self-organised group work (week 46)
21.11 at 12.30-15.30 Presentation of the group work
30.11.2023 by 9 am Submission of the Group assignment via the Moodle workspace.

Lisätietoja opiskelijoille

The learning materials and workbooks designed by the teachers are protected by the Finnish Copy Right Act (404/61). According to the legislation, teachers reserve all the rights for the study material. The study material cannot be used for any other than personal study purposes. The study material (e.g., learning materials and workbooks) can only be shared if permitted by the teacher/s.

Finnish Copy Right Act: https://www.finlex.fi/fi/laki/kaannokset/1961/en19610404_20150608.pdf

Course Evaluation for students:
As part of the Metropolia UAS strategy, we use an electronic course feedback system. This provides an opportunity for you to feedback on different aspects of the course through a series of pre-set questions and qualitative comments. Approximately two weeks before the end of the course, you will receive an automated invitation via your Metropolia email account to complete your evaluation online.

Please take the time to complete as your feedback is important. It informs ongoing developments to individual courses to ensure that the learning needs and expectations of the School of Health Care student community are met to a high standard.

To strengthen the feedback cycle, a report summarizing the course lead’s reflections on your feedback will be sent to you after the online evaluation survey has closed.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Please refer to the more specific assessment criteria in the Moodle workspace