Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.12.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.01.2023 - 19.03.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD22K2
Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
LD00EH77
Toteutukselle LD00EH77-3008 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.

Sisältö

- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Työmuodot

Luennot
Yrityksen taustaraportti (yksilötyö) 30p
Kampanjaraportti (yksilötyö) 40p
Kampanjan pitchaus 20p & palautteenanto pitcheihin (yksilötyö) 10p

Kaikki tehtävät tulee olla palautettuna kurssiarvosanan saamiseksi

Aika ja paikka

Ensimmäinen opetuskerta Myyrmäen kampuksella
Muut opetuskerrat Zoomin välityksellä

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Ei erillistä tenttikirjaa, mutta kolme kirjasuositusta kiinnostuneille:

Satu Rämö: Viesti perille!

Kotler & Armstrong: Principles of marketing (2018)
14 Engaging Consumers and Communicating Customer Value
15 Advertising and Public Relations
17 Direct, Online, Social Media and Mobile Marketing

Fahy & Jobber: Foundations of marketing (2019)
Part 3: Integrated Marketing Communications I & II

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

Tehtävien tekeminen ja palauttaminen ilman luento-osallistumista

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kampanjan rakentaminen yritykselle

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yrityksen taustaraportti (yksilötyö) 30p
Kampanjaraportti (yksilötyö) 40p
Kampanjan pitchaus 20p & palautteenanto pitcheihin (yksilötyö) 10p

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Siirry alkuun