Evidence-based Practices and Management (5 ECTS)
Code: S000DJ83-3007
General information
- Enrollment
- 02.05.2023 - 30.09.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.09.2023 - 31.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 4 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 100
- Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Emergency Care
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Acute Care
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Midwifery
- Master's Degree in Development and Leadership of Mental Health Care
- Master’s Degree Programme in Clinical Expertise, Palliative Care in Social and Health Care Services
- Teachers
- Kirsi Blom
- Tiia Saastamoinen
- Teacher in charge
- Tiia Saastamoinen
- Groups
-
S3023S6Kliininen asiantuntijuus, palliatiivisen hoidon asiantuntija
-
S2223S6Akuuttihoitotyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, yamk
-
S1823S6Ensihoidon kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
-
S2623S6Kätilötyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma, ylempi amk
-
S2823S6Mielenterveystyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma
- Course
- S000DJ83
Implementation has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 15.09.2023 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Näyttöön perustuva toiminta ja tiedolla johtaminen S000DJ83-3007 |
|
Thu 12.10.2023 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Näyttöön perustuva toiminta ja tiedolla johtaminen S000DJ83-3007 |
|
Fri 10.11.2023 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Näyttöön perustuva toiminta ja tiedolla johtaminen S000DJ83-3007 |
Learning outcomes
The student can critically evaluate treatment, examination and service practices and justify their development using evidence-based information. The student is able to anticipate clients’/patients’ health and service needs, development areas in social and health care, and the needs to develop client-centred services and personnel skills. The student understands the significance and usage of evidence-based management for different needs and situations. The student can systematically search for, utilise and evaluate summarized research information and critically consider its significance in developing consistent practices and in decision-making in social and health care. The student adopts evidence-based practice as the basis of his/her actions in situations related to client/patient examinations, care and services. The student adopts a responsible managerial role in evidence-based practices.
Content
- Evidence-based management in social and health care
- Evidence-based health care model
- The concepts and processes of evidence-based practice in social and health care
- Systematic data collection and analysis as a part of evidence-based practice
- The main national and international data sources and recommendations
- Utilising summarized research information critically in professional decision-making
- Leadership in evidence-based practices
Teaching methods
Vuorovaikutteiset luennot (etänä)
Verkko-oppimisalustan tehtävät (keskustelut)
Itsenäinen työskentely
Itsenäinen tehtävä
Location and time
Syyslukukausi 2023, periodit 1-2.
Learning materials and recommended literature
1) Holopainen, A. ym. (2018). Näyttöön perustuva toiminta: Tarpeesta tuloksiin. Hotus.
2) Toteutuuko näyttöön perustuva toiminta Suomessa? Raportti nykytilasta hoitotyön
edustajien kuvaamana. (2018). Hotus ja Sairaanhoitajat.
3) Näyttöön perustuva toiminta. Hotus.
4) JBI (Joanna Briggs Institute).
5) Sitra (2014). Sosiaali- ja terveyspalvelujen tietojohtamisen käsikirja.
6) Hämäläinen, T. (2020). Tiedolla johtaminen hoitotyössä - osastonhoitajien arviointeja. Pro gradu -tutkielma. Itä-Suomen yliopisto.
Muu opettajan osoittama materiaali.
Alternative completion methods of implementation
Valiinnaisista suoritustavoista sovitaan opettajan kanssa erikseen.
Internship and working life connections
-
Student workload
5 op on opiskelijan työnä 135 tuntia.
Further information for students
Opintojaksopalaute: Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.
Assessment methods and criteria
EQF 7 -kriteerit
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates good competence in the content of the course. He/she is able to actively search for information and to identify its connection to working life. The student is able to analyse and apply the learned content to the context of working life.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates versatile and extensive competence in the content of the
course. He/she has an excellent ability to search for relevant information. The student’s solutions demonstrate independence, responsibility, and skills in guiding others. His/her ability to apply the learned content to the context of working life exhibits creativity and versatility.
Assessment criteria, approved/failed
The student demonstrates competence in the basic content of the course, but there are deficiencies in his/her ability to find and interpret information and to apply the learned content to the context of working life.