Siirry suoraan sisältöön

Brändinhallinta ja kuluttajakäyttäytyminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00EI40-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 18.12.2022

Ajoitus

13.03.2023 - 21.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Kulttuuripalvelut ja musiikki

Toimipiste

Hämeentie 135

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

30 - 40

Koulutus

  • Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Elina Leppälä
  • Tytti Huhtaniska

Vastuuopettaja

Leena Björkqvist

Ryhmät

  • KXB21S1
    Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kulttuuri- ja elämyspalvelujen teoreettista perustaa ja käsitteitä
- brändistrategioiden merkityksen osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa
- rakentaa tuotebrändiä soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita
- tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tietää, kuinka tavoittaa asiakkaan monien kanavien avulla
- luoda ja ylläpitää yhteistyöverkostoja ja asiakasvuorovaikutusta

Sisältö

- Kulttuuri- ja elämyspalvelujen teoria
- Brändin johtamisen periaatteet, mallit ja käsitteet
- Mielikuvan muodostuminen
- Tuotebrändin kehittäminen ja hallinta
- Brändistrategiat
- Markkinoilla tapahtuvat muutokset ja ajankohtaiset ilmiöt
- Ostokäyttäytyminen
- Integroitu monikanavaisuus asiakasvuorovaikutuksessa
- Yhteistyöverkostot

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tunnistaa kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija tiedostaa brändistrategioiden merkityksen osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa. Opiskelija rakentaa tuotebrändiä soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Hän tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija tunnistaa mahdollisuudet tavoittaa asiakkaan muutamien kanavien avulla. Opiskelija ymmärtää yhteistyöverkostojen ja asiakasvuorovaikutuksen merkityksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa analysoida kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija osaa analysoida brändistrategioiden merkityksen osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa. Hän osaa rakentaa tuotebrändiä soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Opiskelija tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa tavoittaa asiakkaan monien kanavien avulla sekä luoda ja ylläpitää yhteistyöverkostoja ja asiakasvuorovaikutusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija osaa soveltaa brändistrategioita osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa sekä rakentaa tuotebrändiä erinomaisesti soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Opiskelija osaa soveltaa suunnittelussa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa tavoittaa asiakkaan monien kanavien avulla sekä luoda ja ylläpitää yhteistyöverkostoja ja asiakasvuorovaikutusta tuloksekkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tunnistaa kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija tiedostaa brändistrategioiden merkityksen osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa. Opiskelija rakentaa tuotebrändiä soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Hän tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija tunnistaa mahdollisuudet tavoittaa asiakkaan muutamien kanavien avulla. Opiskelija ymmärtää yhteistyöverkostojen ja asiakasvuorovaikutuksen merkityksen.