Siirry suoraan sisältöön

eHealth-palveluiden asiakkaat ja käyttäjät (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG29-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 08.01.2023

Ajoitus

08.01.2023 - 07.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

ICT ja tuotantotalous

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Sakari Lukkarinen
  • Päivi Haho
  • Juha Havukumpu

Ryhmät

  • TVT21-H
    Hyvinvointi- ja terveysteknologia

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee tyypillisiä sosiaali- ja terveyspalveluita, hahmottaa sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteet, tunnistaa erilaisia asiakkaita ja käyttäjiä, sekä osaa ottaa huomioon nämä hyödynnettäessä sähköisiä ratkaisuja palvelujen ja prosessien kehittämiseen.

Sisältö

• Sosiaali- ja terveysalan toimijat ja toimintaperiaatteet ja palvelut
• Asiakkaan ja käyttäjän roolit
• ICT-ratkaisujen erilaiset asiakkaat ja käyttäjät sekä erityistarpeet
• Asiakasymmärrys tuotekehityksessä
• Käyttäjän näkökulma teknologiaan

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa näitä tietoja.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee perusteellisesti erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tunnistaa syvällisesti erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa soveltaa ansiokkaasti näitä tietoja.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija hahmottaa erilaisia sosiaali- ja terveysalan toimintaperiaatteita ja palveluita, tietää joitakin erilaisia terveyteen liittyvien sähköisten ratkaisujen asiakkaita ja käyttäjiä sekä heidän tarpeitaan ja näkökulmiaan, sekä osaa käyttää näitä tietoja.