Siirry suoraan sisältöön

Moninpeliprojekti (15 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG91-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 20.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 17.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
15 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Heini Puuska
Kristian Simolin
Miikka Mäki-Uuro
Joonas Häll
Ryhmät
TVT21-PE
Pelisovellukset
Opintojakso
TX00CG91

Toteutuksella on 36 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 108 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 11.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
XR Center, Hämeentie 135A
Ma 18.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
Zoom
Ti 19.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
To 21.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
Ma 25.09.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ti 26.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
To 28.09.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
Ma 02.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ti 03.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
To 05.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
Ma 09.10.2023 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ti 10.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
To 12.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC565 Digitila
Ma 23.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 25.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 26.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 30.10.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 01.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 02.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 06.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 08.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 09.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 13.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 15.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 16.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 20.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 22.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 23.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 27.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 29.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 30.11.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 04.12.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
To 07.12.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Ma 11.12.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KMC557 Oppimistila
Ke 13.12.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME551 Oppimistila
To 14.12.2023 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Moninpeliprojekti TX00CG91-3009
KME559 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Kurssilla opiskelijat muodostavat projektiryhmiä ja tavoitteena on suunnitella ja kehittää moninpelattava peli valitulle alustalle. Peli voi olla PC, konsoli tai mobiilipeli ja se voi hyödyntää esimerkiksi AR/VR teknologioita. Kurssilla opiskelija toimii omassa roolissaan kehitysryhmässä ja parantaa osaamistaan kyseisellä alueella.
Kurssin suoritettuaan opiskelija:
- Osaa esitellä peli-ideaa ja tehdä siitä myyvän presentaation
- Osaa kehittää peliä tiimissä ja ottaa vastuun omasta roolistaan
- Osaa ketterästi kehittää pelejä ja tehdä testausta

Sisältö

Opiskelija osallistuu projektiryhmän jäsenenä pelin toteuttamiseen. Projektissa noudatetaan ketteriä menetelmiä, ja käytetään erilaisia versionhallinnan, koonnin ja testauksen työkaluja. Pelille suunnitellaan ja toteutetaan pelitestaus. Pelin tulee toimia verkossa toimivana moninpelinä tai sen tulee noudattaa yksinpelille toimiva ja haastava tekoäly. Peli pyritään julkaisemaan digitaalisia jakelukanavia pitkin.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen tieto- ja viestintätekniikan alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida tieto- ja viestintätekniikan alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Pelisuunnittelu, pelimoottorit, tietorakenteet ja algoritmit, tietokannat ja verkkopelit, käyttöjärjestelmät ja pelialustat

Siirry alkuun