Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkaohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG89-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2023 - 18.10.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.10.2023 - 17.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Antti Veräjänkorva
Ryhmät
TVT21-PE
Pelisovellukset
Opintojakso
TX00CG89

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 45 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 23.10.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 25.10.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 30.10.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 01.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 06.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 08.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 13.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 15.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 20.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 22.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 27.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 29.11.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 04.12.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ma 11.12.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Ke 13.12.2023 klo 17:00 - 20:00
(3 t 0 min)
Grafiikkaohjelmointi TX00CG89-3009
KMC565 Digitila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Sisältö

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming

Osaamistavoitteet

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Sisältö

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming

Siirry alkuun