Pelimoottorit (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00EW58-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
21.08.2023 - 15.10.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 56 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 21.08.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Ma 28.08.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC592
Digitila
|
Ma 04.09.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Ma 11.09.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Ma 18.09.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Ma 25.09.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Ma 02.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Ma 09.10.2023 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Pelimoottorit TX00EW58-3001 |
KMC565
Digitila
|
Tavoitteet
Opiskelija saavuttaa kokonaiskuvan erityyppisistä pelimoottoreista ja –kirjastoista, ja oppii perusteellisesti käyttämään ja ohjelmoimaan yhtä pelimoottoria. Opiskelija oppii myös 2D- ja 3D-grafiikan perusteet ja hallitsee työnkulun eri ohjelmistojen välillä.
Sisältö
• Pelimoottorien ja –kirjastojen tyypit ja arkkitehtuurit
• Pelimoottorin käyttö, ominaisuudet ja rajoitukset (esim. Unity)
• Pelimoottorin ohjelmointi (esim. Unity/C#)
• 2D- ja 3D-grafiikan perusteet
• 3D-animaation perusteet
• Työnkulku eri ohjelmistojen välillä
• Peliprojektin toteutus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti. Hän hallitsee hyvin 2D- ja 3D-grafiikan perusteet sekä eri työkalujen välisen työnkulun.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa pelimoottorin avulla pelin itsenäisesti, hyödyntäen monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia. Hän hallitsee erinomaisesti 2D- ja 3D-grafiikan perusteet.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottorin avulla. Hänellä on käsitys 2D- ja 3D-grafiikan perusteista.
Lisätiedot
Opintojakso sisältää toteutusprojektin.