Skip to main content

Basics of Research and Development (5 cr)

Code: SX00EQ81-3004

General information


Enrollment

02.05.2023 - 14.05.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 35

Degree programmes

  • Social Services

Teachers

  • Miia Ojanen
  • Lauri Narinen

Groups

  • SXH22S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

The students are able to recognize and assess the needs for research and development that are important for work life and clients using services. The students master the general starting points and basics of research and development activities and are able to apply them to develop work life in their own field of education.
The students are able to acquire, evaluate and critically justify research-based knowledge and professional practices in their field. The students master the basics of critical thinking, forming concepts and theory, and they understand the importance of the conception of knowledge in the development activities. The students base their activities on good research and development ethics and understand the importance of data protection. The students know the basics of planning research and development activities and the contents of the research plan, and they understand the importance of making a research plan.

Content

The starting points, the nature and process of research and development activities. Knowledge and obtaining information. Critical thinking and justification. Principles of forming a concept and a theory. The conception of knowledge. Assessing information and professional practices produced in the research and development of one's own
professional field. Planning research and development activities. Ethics and data protection of research and development activities.

Location and time

Opettaja: Lauri Narinen
Lähiopetuksen aikataulu:

Pe 25.8. klo 9-12 MPC1001 Oerientaatio, pakollinen osallistuminen.
Ke 30.8. klo 12:45 -16 MPA4015
Ti 5.9.. klo 12:45 -16 MPA4015
To 14.9. klo 9-12 MPC1001
To 21.9. klo 8:45 - 11:45 MPA4015
Ke 4.10. klo 12:45 - 16 MPA5018
Ke 11.10. klo 14-16 MPA5018
Ti 17.10 klo 13 - 15:30 MPA1010 eli Metropolia-sali TENTTI

Materials

Tenttimateriaali:

1) Luennot ja luentodiat

2) Hannu Uusitalo: Tiede, tutkimus ja tutkielma

3) Normand Baillargeon: Älyllisen itsepuolustuksen pikakurssi

4) Hyvä tieteellinen käytäntöl https://tenk.fi/sites/default/files/2023-03/HTK-ohje_2023.pdf

Teaching methods

Luennot, kirjallisuus,oppimistehtävä, kirjaston tiedonhaun työpaja, tentti.

Tämä on lähiopetustoteutus maksimipoissaolomäärä kontaktista on kolme kertaa, ja näistä kerroista tulee tehdä opetusdiojen pohjalta pohdiskeleva referaatti.
Tarkemmat tiedot annetaan orientaatiossa ensimmäisellä opetuskerralla.

Exam schedules

Ti 17.10 klo 13 - 15:30 MPA1010 eli Metropolia-sali TENTTI

Uusintatenttien ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.

Completion alternatives

Opintojakso on myös mahdollista suorittaa itsenäisenä toteutuksena
(SX00EQ81-3005 Tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet (itsenäisen työskentelyn toteutus))

Student workload

Lähiopetuksen aikataulu:

Pe 25.8. klo 9-12 MPC1001 Oerientaatio, pakollinen osallistuminen.
Ke 30.8. klo 12:45 -16 MPA4015
Ti 5.9.. klo 12:45 -16 MPA4015
To 14.9. klo 9-12 MPC1001
To 21.9. klo 8:45 - 11:45 MPA4015
Ke 4.10. klo 12:45 - 16 MPA5018
Ke 11.10. klo 14-16 MPA5018
Ti 17.10 klo 13 - 15:30 MPA1010 eli Metropolia-sali TENTTI

Further information

Huomioithan, että tämä on lähitoteutus, joka sisältää opetusta kampuksella.

TÄMÄN OPINTOJAKSON HYVÄKSYTTY SUORITTAMINEN EDELLYTTÄÄ VÄHINTÄÄN NELJÄÄ OSALLISTUMISTA KONTAKTIOPETUKSEEN.
POISSAOLOT KORVATAAN ERI TEHTÄVÄLLÄ

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävät / Hyväksytty / Täydennettävä / Hylätty
Tentti (0-5)