Toimintaterapian syventävät opinnot 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00CI29-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
28.11.2022 - 11.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2023 - 28.04.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Toimintaterapian tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Jasu Forss
- Kaija Kekäläinen
- Akvaliina Lacho
- Ryhmät
-
SXI20S2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
- Opintojakso
- SX00CI29
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa oman ammatillisen kehittymisensä ja alan tulevaisuuden kannalta keskeisiä toimintaterapian osa-alueita. Hän valitsee toimintaterapian syventäviä opintoja tämän mukaisesti ja lisää omaa osaamistaan ja syventää näkökulmaansa toimintaterapiaan. Opiskelija osaa jakaa toimintaterapiasta oppimaansa muille ja vaikuttaa toisiin rationaalisella ja perustellulla argumentaatiolla. Hän rakentaa uutta hankitun osaamisen pohjalta. Opiskelija omaksuu jatkuvan kehittymisen ajatuksen tärkeänä osana ammatillisen kasvua.
Sisältö
Syventyminen valittuun toimintaterapian osa-alueeseen. Oman osaamisen jakaminen.
Aika ja paikka
Opintojakso suoritetaan omassa tahdissa joustavasti lukukauden aikana (2 op itsenäinen tehtävä ja 3 op paritehtävä, palautetaan samaan aikaan)
Vaihtoehtoinen suoritustapa 3 op osuuteen:
FAB intensiiviviikko 6.-10.2. Helsingissä. Tässä toteutusvaihtoehdossa opiskelija osallistuu englanninkieliseen opetukseen (erillinen aikataulu vahvistuu tammikuussa) sekä ryhmätyöskentelyyn belgialaisten ja itävaltalaisten opiskelijoiden kanssa. Käytännössä tämä vaatii työpanosta ko.viikolla joka päivä kampuksella ja viikon aikana ryhmätyönä valmistuva esitys korvaa parityönä tehtävän kirjallisen tehtävän. Katso ystävällisesti ko.intensiiviviikon oppimistavoitteet lisätiedoista.
Jos haluat osallistua tälle intensiiviviikolle, niin laita sähköpostia jasu.forss@metropolia.fi kevään opintojaksoille ilmoittautumisajan alkaessa (28.11. alkaen)
Mukaan otetaan 7 ensimmäiseksi ilmoittautunutta opiskelijaa, jotka pystyvät sitoutumaan ma 6.2. - pe 10.2. välisen ajan työskentelemään kampuksella.
Opintojaksolle ilmottaudutaan normaalisti vaikka osallistuisit tähän vaihtoehtoiseen toteutukseen.
Tehtävien palautusajankohdat 28.2. tai 28.4. Mikäli opiskelija valmistumassa ja tarvitsee arvosanan opintorekisteriin sen vuoksi tiettyyn päivään mennessä, tulee tämä mainita tehtävien palautuksen yhteydessä sähköpostilla opintojakson opettajille.
Oppimateriaalit
Tarkemmat tiedot työtilassa opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Opintojakso koostuu kahdesta tehtävästä:
2 op yksilöllinen ammatillisen harkinnan tehtävä
3 op paritehtävä valitusta syventymisalueesta
Työskentely itsenäistä, materiaalit ja tehtävät löytyvät OMAsta opintojakson työtilasta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Hyväksyttyjä oppimistehtäviä ei voi uusia.
Kansainvälisyys
FAB osuudessa yhteistyö Artevelden ja FH Campus Wien opiskelijoiden kanssa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
2 op yksilötehtävä ja 3 op paritehtävä
tai
2 op yksilötehtävä ja 3 op FAB intensiiviviikolle osallistuminen (suoritusaika 6.2.-10.2.)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Annettujen tehtävien tekeminen ja palautus ilmoitettuina ajankohtina. Itsenäinen perehtyminen annettuun kirjallisuuteen sekä oma tiedonhaku.
Lisätietoja opiskelijoille
Huomioithan, että molemmat tehtävät palautetaan samaan aikaan.
Learning outcomes for intensive week 6.-10.2.23
In the end of week students have ideas and knowledge about OT 2030, what it could be, challenges and opportunities. The students feel empowered to think and act outside today's "OT box", e.g. have ideas to start new projects, are empowered to try a job outside the core area of OT.
1.The Students recognize key areas of occupational therapy in terms of the future at the field in European countries.
2.The students build new knowledge and skills based on critical thinking and the competences that they have acquired about future challenges.
3.The students are able to act as ambassadors for their own profession in a multicultural society as well as in new areas.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa:
- soveltaa alan tietoperustaa tilanteen mukaisesti
- käyttää alan käsitteitä ja tietoa johdonmukaisesti
- perustella toimintaa tutkitun tiedon ja selvitysten avulla
- etsiä tietoa ja perustella tietolähteiden käytön
- toimia erilaisissa tehtävissä toimeksiannon mukaan
- selvittää toiminnan lähtökohtia ja tarpeita
- osoittaa saavuttaneensa ydinosaamisen tavoitteet
- selvittää työtehtäviin liittyvät turvallisuusohjeet ja toimia niiden mukaisesti
- toimia ammattialansa eettisten periaatteiden mukaisesti
- suunnitella ja ohjata monialaisten ryhmien toimintaa
- viestiä ammattialan asioista
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa:
- käyttää alan käsitteitä ja tietoa sujuvasti ja laaja-alaisesti
- arvioida ja käyttää kriittisesti tietolähteitä ja tutkimustietoa
- soveltaa tutkimustietoa ammatillisissa tehtävissä
- toimia monipuolisissa ja kansainvälisissä työtilanteissa
- toimia tilaaja- ja asiakaslähtöisesti ja yrittäjänä
- toimia työtehtävissä vastuullisesti turvallisuus huomioiden
- arvioida ammattieettistä toimintaa
- edustaa ammattialaansa monialaisissa ja kansainvälisissä ryhmissä ja projekteissa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa:
- osoittaa alan tietoperustan hyvän hallinnan
- käyttää teorian ja ammattialan käsitteitä ja tietoa asiantuntevasti ja yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi
- luoda ja viestiä uutta tietoa
- kehittää innovatiivisia ja vaihtoehtoisia ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin ja ongelmiin
- soveltaa ammatillista osaamistaan uusissa tilanteissa
- ottaa vastuun ammatillisen prosessin kokonaisuudesta
- kehittää yhteisön turvallisuutta ja vastuullisuutta
- soveltaa ammattieettisiä periaatteita eri tilanteissa
- johtaa henkilöiden/ryhmien ammatillista kehittymistä
- toimia tavoitteellisesti, itseään ja työelämää kehittävästi
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty
- ei riittävästi hallitse tai arvosta alan tietoa
- käyttää alan käsitteitä puutteellisesti
- asiantuntijaksi riittämätön ammatillinen taito
- ei toimi koulutuksen ja ohjauksen mukaisesti
- suhtautuu huolimattomasti ammattialan turvallisuuteen tai eettiseen toimintaan
- ei motivoidu tai osallistu ryhmä- ja kehittämistyöhön
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävä 50%
Paritehtävä 50%
Esitietovaatimukset
Harjoittelu 2 ja 3.