Skip to main content

Life Course Support in Socio-Pedagogical Work and Professional English (10 ECTS)

Code: SX00EP03-3008

General information


Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2023 - 21.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 70
Degree programmes
Social Services
No reservations found for implementation SX00EP03-3008!

Learning outcomes

The students will be able to analyse a variety of cultures, ways of life, and life courses as well as assess their significance in the lives of individuals and communities. The students will learn socio-pedagogical methods in supporting daily life. They learn how to carry out activities that support the inclusion of individuals and communities, take into account diversity and reflect on their activities. The goals of the students in the early childhood education path highlight supporting children in early childhood education and their life situations.

The students will be able to communicate fluently and effectively in English in their studies and work tasks, as well as use English to develop their own professional skills. They will have a realistic understanding of their language proficiency, as well as a positive attitude towards further developing their skills as part of their professional expertise. The oral and written communication skills correspond to the B2 level of the Common European Framework (CEFR). The students' oral expression is natural they can take the register of language use into account. Their written expression is clear and structured and their vocabulary is versatile.

Content

Life course, way of life, stages of life and life events. Diversity, ethnic groups. Pedagogical methods suitable for different client groups: sports education, arts education, music education, oral expression and literature. Fundamentals of methods and links to socio-pedagogical work. Key English concepts, terms and interactive situations in the work of the Bachelor of Social Services. Studying, work environment and work tasks in English

Teaching methods

Aktivoivat luennot
Itsenäinen oppiminen
Vertaisoppiminen
Ryhmätyöskentely
Oppimistehtävät
Osallistavat workshopit
Ohjatut harjoitukset
Yhteistyötä työelämän kanssa
Opintojaksoon sisältyy ammatillisen englannin opinnot 3 op

Location and time

Myllypuron kampus, 01.03.2023-14.4.2022

HUOM! Opintojaksolla on paljon läsnäoloa vaativaa opetusta sekä itsenäistä työtä, joten varaa opintojaksolle paljon aikaa aikavälillä 01.03.2023-14.4.2022. Aikataulu julkistetaan kevätukukauden 2023 alussa ja se on alustava, muutoksia voi tulla.
Osa opetuksesta on pienryhmissä. Pienryhmät kerrotaan ja niiden aikataulut kerrotaan orientaatiossa.

Opintojakson aloitus (kaikille):
01.03.2023 09.00 - 11.45 MPA5018 Orientaatio opintojaksoon. Pakollinen läsnäolo.
Jos et pääse orientaatioon, täytyy opintojakson vastuuopettajalle Satu Hakaselle ilmoittaa siitä etukäteen.

Opintojakson lopetus kaikille (englantia saattaa olla tämän jälkeen pienryhmissä):
12.4.2023 klo 8.00-16.00 Myllypuro-sali MPD1002 .
Opintojakson päätöstapahtuma yhteistyössä työelämän kanssa. Pakollinen läsnäolo kaikilla.

Learning materials and recommended literature

-

Alternative completion methods of implementation

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan Satu Hakaseen.

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Internship and working life connections

Mahdollisesti vierailijoita työelämästä
sekä yhteistyötä työelämän kanssa.

Exam dates and retake possibilities

-

International connections

-

Student workload

N/A

Content scheduling

N/A

Further information for students

-

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opetukseen,
läsnäolovaatimus on kaikilla luennoilla ja workshopeilla,
vaadittujen oppimistehtävien palautus aikataulun mukaan,
sekä niiden hyväksytyt suoritukset.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Go back to top of page