Työhyvinvoinnin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: K000EQ11-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2022 - 31.07.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2022 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Kulttuuripalvelut ja musiikki
- Toimipiste
- Musiikki
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Annu Tuovila
- Vastuuopettaja
- Annu Tuovila
- Ryhmät
-
K0822S6Musiikin tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- K000EQ11
Tavoitteet
Opintojakson tarkoituksena on tukea opiskelijan työhyvinvointia sekä auttaa opiskelijaa hallitsemaan vastuullisesti työn, työyhteisöjen ja ammatillisten vuorovaikutustilanteiden muutosprosesseja.
- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen kehittämistarpeita.
- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin rakentumista ottaen huomioon yksilön ja yhteisön näkökulmat.
- Opiskelija osaa kehittää työelämän viestintää, vuorovaikutusta ja kumppanuuksia moninaisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa edistää kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteiden toteutumista työelämässä.
- Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
- Opiskelija osaa soveltaa työssään teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä.
- Opiskelija osaa rakentaa omaa työhyvinvointiaan ja reflektoida kehittymisensä prosessia.
Sisältö
Työn ja työelämän ajankohtaiset ja ennakoidut muutostarpeet. Musiikkipedagogin ja muusikon työ ja sen muutokset. Työhyvinvoinnin käsitteet ja prosessit. Työelämän viestintä, vuorovaikutus ja kumppanuuksien rakentaminen. Moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet. Osallistavat menetelmät ja teknologian luomat mahdollisuudet. Opiskelijan työhyvinvoinnin rakentaminen.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida monipuolisesti työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida monipuolisesti työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia aloitteellisesti, vastuullisesti, ratkaisukeskeisesti ja luovasti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä monella tavalla työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä monipuolisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kattavasti työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida kattavasti työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti, luovasti ja poikkeuksellisen taitavasti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä taitavasti työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä laaja-alaisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen muutosprosesseja ja kehittämistarpeita. Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin käsitteitä ja prosesseja sekä oman työhyvinvointinsa kehittymistä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa. Opiskelija tunnistaa moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet ja osaa soveltaa niitä työtehtävissään. Opiskelija osaa soveltaa teknologiaa ja osallistavia menetelmiä ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tarkoituksena on tukea opiskelijan työhyvinvointia sekä auttaa opiskelijaa hallitsemaan vastuullisesti työn, työyhteisöjen ja ammatillisten vuorovaikutustilanteiden muutosprosesseja.
- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työn ja työyhteisöjen kehittämistarpeita.
- Opiskelija osaa kuvata ja analysoida työhyvinvoinnin rakentumista ottaen huomioon yksilön ja yhteisön näkökulmat.
- Opiskelija osaa kehittää työelämän viestintää, vuorovaikutusta ja kumppanuuksia moninaisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa edistää kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteiden toteutumista työelämässä.
- Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja ratkaisukeskeisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa.
- Opiskelija osaa soveltaa työssään teknologian tuomia mahdollisuuksia ja osallistavia menetelmiä.
- Opiskelija osaa rakentaa omaa työhyvinvointiaan ja reflektoida kehittymisensä prosessia.
Sisältö
Työn ja työelämän ajankohtaiset ja ennakoidut muutostarpeet. Musiikkipedagogin ja muusikon työ ja sen muutokset. Työhyvinvoinnin käsitteet ja prosessit. Työelämän viestintä, vuorovaikutus ja kumppanuuksien rakentaminen. Moninaisuuden, kestävän kehityksen, tasa-arvoisuuden, yhdenvertaisuuden ja yhteiskuntavastuun periaatteet. Osallistavat menetelmät ja teknologian luomat mahdollisuudet. Opiskelijan työhyvinvoinnin rakentaminen.
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on riittävät ammatilliset valmiudet saavuttaa opintojakson osaamistavoitteet.