Organisational Behaviour and Successful Organisations (5 ECTS)
Code: LD00EH37-3001
General information
- Enrollment
- 02.05.2022 - 14.08.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.08.2022 - 16.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Business
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Economics and Business Administration
- Teachers
- Jukka Mattila
- Teacher in charge
- Anne Perkiö
- Groups
-
LXD20S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- LD00EH37
Objective
On completion of the course, the student knows and can effectively apply prevailing theories of organisational behavior for better workplace performance. S/he is able to evaluate the work community from the personnel's point of view and to understand different aspects of the employee's behavior with the help of work psychology.
Content
- Organizational theories and different ways of organising a company
- Guiding principles in work community
- Individuals and teams in work communities
- Challenging work situations and their solutions
Location and time
Myyrmäen kampus, Leiritie 1
Materials
Luennot, harjoitukset ja erikseen ilmoitettava lähdemateriaali.
Teaching methods
Kurssi rakentuu aktiiviselle vuorovaikutukselle ja osallistuvaan tiedon ja osaamisen luontiin. Kurssin opetusmuoto on ongelmalähtöinen oppiminen (englanniksi problem-based learning). Osatehtävät ja tentit arvioidaan hyödyntämällä Solo-mallin viitekehystä (Structure of Observed Learning Outcomes).
Työmuotoina ovat: aktivoivat ja vuorovaikutteiset luennot, ryhmätyöskentely ja -keskustelut, itsenäinen työskentely ja oppimistehtävät sekä reflektiopaperit.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment methods and criteria
Osaaminen näytetään seuraavin suorituksin:
1. Jatkuva osaamisen näyttö 20 pistettä. Opiskelijalla on mahdollisuus näyttää osaamistaan kurssin aikana. Arviointi on jatkuvaa ja integroitua. Jatkuva tarkoittaa sitä, että arviointi tapahtuu koko kurssin ajan. Integroitu tässä tarkoittaa sitä, että jokainen arviointi vaikuttaa kokonaisarvosanaan ja mikä tahansa arvioitu osa voi kattaa useita kurssin oppimistavoitteita.
2. Opetusmuodon edellyttämien oppimistehtävien suorittaminen ryhmätyönä. Ryhmätöihin liittyy vertaisarviointi. Maksimissaan 50 pistettä.
3. Reflektiopaperit oppimissisällöistä. Osuudesta voi saada maksimissaan 30 pistettä.
Kaikki suoritukset pitää toimittaa ajallaan. Myöhässä toimitettuja osasuorituksia ei arvostella.
Qualifications
Work Society of the Future or equivalent competences