Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: LC00EG65-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.12.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.01.2023 - 12.05.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 35
Koulutus
Degree Programme in European Business Administration
Opettajat
William Simcoe
Vastuuopettaja
Suvi Moll
Ryhmät
LXA22_B
Half of LXA22 cohorts present, GROUP B
Opintojakso
LC00EG65

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 23.03.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
MMA106 Oppimistila
To 30.03.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
Virtual
To 06.04.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
MMA106 Oppimistila
To 13.04.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
MMA106 Oppimistila
To 20.04.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
MMA106 Oppimistila
To 27.04.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
MMA106 Oppimistila
To 04.05.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
Virtual
To 11.05.2023 klo 09:00 - 11:00
(2 t 0 min)
Marketing LC00EG65-3010
MMA106 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Sisältö

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta

Aika ja paikka

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Oppimateriaalit

Lecture Notes provided and are based on following literature:
Principles of Marketing: X Edition, by P. Kotler et al (any edition and with any et al.)
Competitive Marketing: A Strategic Approach, by O’Shaughnessy
Competitive Marketing. by Michael Porter
Plus material on the Marketing Plan and Business Model

Opetusmenetelmät

Lectures, Readings, Review Tools (questions to answer), and Team Project

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tools for Analysis, Decision Making Process, and Communication

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Kansainvälisyys

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Sisällön jaksotus

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Lisätietoja opiskelijoille

The overall objective is to provide participants with a strong foundation in the understanding of the field of strategic, competitive marketing - specifically to be able to function and communicate competently in business - to learn about the support and primary components of the Marketing Management Process and System, the theories, terminology, tools, and decisions on strategic, functional, and operational levels of the organization plus the macro (national), mezzo (Industry), and micro (value chain) analyses of that organization's arena compared to the competition - and how to develop a business model and a marketing plan with regard to competitive advantage.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.

Sisältö

• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta

Siirry alkuun