Markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LC00EG65-3010
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.12.2022 - 08.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
16.01.2023 - 12.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
- Opettajat
- William Simcoe
- Vastuuopettaja
- Suvi Moll
- Ryhmät
-
LXA22_BHalf of LXA22 cohorts present, GROUP B
- Opintojakso
- LC00EG65
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 23.03.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
MMA106
Oppimistila
|
To 30.03.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
Virtual
|
To 06.04.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
MMA106
Oppimistila
|
To 13.04.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
MMA106
Oppimistila
|
To 20.04.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
MMA106
Oppimistila
|
To 27.04.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
MMA106
Oppimistila
|
To 04.05.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
Virtual
|
To 11.05.2023 klo 09:00 - 11:00 (2 t 0 min) |
Marketing LC00EG65-3010 |
MMA106
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta
Aika ja paikka
See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.
Oppimateriaalit
Lecture Notes provided and are based on following literature:
Principles of Marketing: X Edition, by P. Kotler et al (any edition and with any et al.)
Competitive Marketing: A Strategic Approach, by O’Shaughnessy
Competitive Marketing. by Michael Porter
Plus material on the Marketing Plan and Business Model
Opetusmenetelmät
Lectures, Readings, Review Tools (questions to answer), and Team Project
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tools for Analysis, Decision Making Process, and Communication
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.
Kansainvälisyys
See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.
Sisällön jaksotus
See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.
Lisätietoja opiskelijoille
The overall objective is to provide participants with a strong foundation in the understanding of the field of strategic, competitive marketing - specifically to be able to function and communicate competently in business - to learn about the support and primary components of the Marketing Management Process and System, the theories, terminology, tools, and decisions on strategic, functional, and operational levels of the organization plus the macro (national), mezzo (Industry), and micro (value chain) analyses of that organization's arena compared to the competition - and how to develop a business model and a marketing plan with regard to competitive advantage.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
See Course Syllabus and Flow Chart for details - available in course's "Documents" section in OMA - and will be sent to students once registered.
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja palvelujen roolin yrityksen strategiassa sekä asiakaslähtöisen markkinoinnin menestystekijänä liiketoiminnan harjoittamisessa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin keskeiset käsitteet, terminologian ja eri osa-alueet. Opiskelija kykenee keräämään, analysoimaan ja tuottamaan informaatiota sekä tekemään kehitysehdotuksia yrityksen suunnitteluprosessia varten.
Sisältö
• Liiketoimintaympäristö ja sen vaikutukset markkinointiin
• Asiakashankinnan metodit
• Markkinointimix
• Markkinoinnin suunnittelu, toteuttaminen ja seuranta