Research and Development Methods (5 ECTS)
Code: LD00EI89-3004
General information
- Enrollment
- 02.05.2022 - 09.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2022 - 18.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- RDI portion
- 1 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Business
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Economics and Business Administration
- Teachers
- Jukka Mattila
- Terhi Kaunismäki
- Teacher in charge
- Anne Perkiö
- Groups
-
LXD22K2Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
- Course
- LD00EI89
Objective
Upon completion of the course students will gain the basic know-how for research and development work and be familiar with the methods and models of development work. Student will understand the basic concepts of quantitative and qualitative research, be familiar with the research process and the principles of data analysis and interpretation and be able to communicate professionally in various research and development functions. Student will be familiar with research reporting practices and able to apply them in research and development work.
Content
- Methods and models of research and development work
- Quantitative and qualitative research
- Communication in research and development work
- The basics of academic writing
Location and time
Myyrmäen kampus, Leiritie 1
Teaching methods
Opintojakso koostuu Tutkimus- ja kehittämismenetelmien osuudesta 4 op (vastuuopettaja Jukka Mattila) ja Tutkimusviestinnän osuudesta 1 op (vastuuopettaja Terhi Kaunismäki). Molemmat osuudet tulee suorittaa erikseen.
Työmuotoina ovat luennot ja luennoilla tehtävät harjoitukset, kotitehtävät, itsenäinen opiskelu.
Kurssin voi suorittaa osin myös itsenäisenä opiskeluna, osallistumatta luento-opetukseen.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student is able to define the course concepts and models and are able to justify the analysis. The student is able to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field of business and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student masters commendably the course subject area’s concepts and models. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply his/her knowledge in leisure, study and work situations. The student is able to analyze the business sector expertise and the development of his/her own expertise.
Assessment criteria, approved/failed
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development.
Assessment methods and criteria
Osaaminen näytetään seuraavin suorituksin:
1. Luennolla tehtävät harjoitukset maksimissaan yhteensä 30 pistettä.
2. Luentojen teemaan liittyvät kotitehtävät. Tehtävät koskettavat seuraavia aihealueita: Mitä on tieto? Määrälliset menetelmät. Laadulliset menetelmät. Kehitysmenetelmät. Oman lopputyön metodivalinnat. Reflektio. Osuudesta voi saada maksimissaan 50 pistettä.
3. Jatkuva osaamisen näyttö 20 pistettä. Opiskelijalla on mahdollisuus näyttää osaamistaan kurssin ajan. Arviointi on jatkuvaa ja integroitua. Jatkuva tarkoittaa sitä, että arviointi tapahtuu koko kurssin aikana. Integroitu tarkoittaa sitä, että jokainen arviointi vaikuttaa kokonaisarvosanaan ja mikä tahansa arvioitava osa voi kattaa useita kurssin oppimistavoitteita.
Tarkemmat ohjeet annetaan kurssin ensimmäisellä luennolla.
Qualifications
Business Mathematics and Statistics or equivalent competences
Orientation and Professional Competences and Business Communication or equivalent competences