Managing Diversity in the Elderly Care (5 cr)
Code: S000EQ06-3002
General information
Enrollment
28.11.2022 - 11.12.2022
Timing
16.02.2023 - 12.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
Teachers
- Marjatta Komulainen
Teacher in charge
Marjatta Komulainen
Groups
-
S1622S6Vanhustyön tutkinto-ohjelma ylempi
Objective
Upon completion of the course, the students will know how to:
- Apply different models and paradigms of management
- The meanings of diversity management, its viewpoints and backgrounds
- Manage diverse work communities, considering the specific characteristics of the organisation and its services
- Apply multiprofessional collaboration in service management
Content
- Development models of management
- Management paradigms as a part of management
- Diversity Management
- Management of multiprofessional collaboration
Materials
Ennakkotehtävän materiaalit listasta kohdat 1-2.
1. Liisa Timonen, Jaana Mäkelä & Anne-Mari Raivio (toim.) 'Moninaisuus on hyvän työyhteisön ominaisuus'. Sarja: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja 213. (2015)
2. www-aineistoon Mosaiikki – erilaisuus vahvuudeksi – tasa-arvo- ja moninaisuustyön
https://docplayer.fi/289580-Tasa-arvo-ja-moninaisuustyon-abc.html
Lue julkaisusta sivut 4-15. Ennakkotehtävän tarkka ohjeistus on Moodlessa.
Muu materiaali:
3. Ajankohtaiset julkaisut, esim. Kirsti Kujanpää: 'Henkilöstövoimavarojen johtaminen ja monikulttuurisen työyhteisön työhyvinvointi'.
4. Artikkelit
5. Moodle oppimisympäristö, itseopiskeltavat luennot ja muu materiaali.
MYÖS
1) Cottril, K; Lopez, P. D. ; Hoffman .C.C 2012. How authentic Leadership and inclusion benefit organizations. Equality Diversity and Inclusion. An International Journal. Vol.33 No.3, 2014.
ohje: Ohje opiskelijoille artikkelin paikallistamiseen:
"How authentic Leadership and inclusion benefit organizations"
Liitteenä ohje artikkelin paikallistamiseen MetCatista.
Artikkeli on luettavissa Metropolian verkossa.
Sen voi hakea MetCatista "Kansainvälisten e-aineistojen haku"-toiminnolla.
Hakusanana voi olla esim. artikkelin nimi.
Vinkki: Jos nimen kirjoittaa lainausmerkkien sisään, haku etsii sanoja jotka esiintyvät juuri tuossa järjestyksessä.
2) Barnard, A; Simbhoo, N 2014. South African managers in public service: On being Authentic. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 9:1
Teaching methods
1. Ennakkotehtävä (ennakkotehtävå: essee materiaaleihin lukeminen ja esseen kirjoittaminen ennen ensimmäistä lähipäivää sekä verkkokeskustelu). Katso ennakkotehtävän materiaalit kohdat 1-2. Ennakkotehtävä on Moodlessa.
2. Kontaktiopetus 2023:
o 16.2 klo 9 -14.15 Johtamisen perusteet ja mallit, Moninaisuuden johtamisen aloitus, Kontakti-opetus ZOOM -työkalulla
o 17.3 klo 9-12 Moninaisuuden johtaminen päätös, Kontakti-opetus ZOOM-työkalulla
4. Projektityön esitys closing seminaarissa, palaute ja arviointi
Employer connections
Lähiopetuksen ajankäyttö ja kuormitus:
Ennakkotehtävä 0,5 op
Kontaktiopetus tehtävineen sekä ryhmätyö monipuolisine arviointeineen 4,5 op
Further information
Erityisesti teemat:
johtamisen perusteet
johtamisen paradigmat
moninaisuuden johtaminen
moniasiantuntijuus
Tietosuoja-asia
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students know how to:
- Identify and describe the special features of the organisation from the point of view of diversity and management
- Identify and describe appropriate management models and paradigms in managing diversity
- Use the indicators assessing strategic actions in the management
- Describe and explain the meaning of multiprofessional approach in managing versatile work communities
-Act in accordance with the ethical principles of the elderly care and equality
Assessment criteria, good (3)
The students know how to:
- Analyse and justify the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Choose and apply appropriate management starting points, paradigms and models in managing diversity
- Analyse and apply multiprofessional collaboration in the management of diverse workplaces
- Analyse and implement the ethical principles of care of older people and equality in management of care of older people
Assessment criteria, excellent (5)
The students know how to:
- Critically and evaluate in a goal oriented manner the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Critically evaluate and develop in a purposeful manner management development models and paradigms in diversity management
- Critically evaluate and develop multiprofessional collaboration in the management of diverse workplaces
- Critically evaluate the implementation of the ethical principles of care of older people and equality in practise
Assessment criteria, approved/failed
The students know how to:
- Identify and describe the particular features of different organisations and services from the perspective of diversity management
- Define and describe appropriate management development models and paradigms from the perspective of diversity management
- Define and depict the importance of multiprofessional collaboration when managing diverse workplaces
- Act in accordance to the ethical principles of care of older people and equality in management of care of older people
Assessment methods and criteria
vertaisarviointi
opettaja-arviointi