Siirry suoraan sisältöön

Musiikki osallisuuden vahvistajana (10 op)

Toteutuksen tunnus: KX00DX35-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2022 - 11.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
9 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Yksikkö
(2019-2024) Musiikin tiimi
Toimipiste
Musiikki
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sanna Vuolteenaho
Minna Lamppu
Laura Juvonen
musiikki virtuaali
Hanna-Maija Aarnio
Vastuuopettaja
Minna Lamppu
Ryhmät
KXF21S1
Musiikin tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KX00DX35
Toteutukselle KX00DX35-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija kykenee kuvaamaan luovuuden ja taiteen merkitystä osana ihmisen elämää, hyvinvointia ja arkea. Hän osaa analysoida luovassa ryhmätoiminnassa vaikuttavia tekijöitä ja hyödyntää luovan musiikki- ja taidetoiminnan sovellusmahdollisuuksia myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa. Hän tunnistaa itseilmaisun ja tunteiden käsittelyn merkityksen oppimisessa sekä musiikin merkityksen hyvinvoinnin ja osallisuuden edistäjänä. Opiskelija osaa suunnitella luovaa ryhmätoimintaa erilaisten oppimismahdollisuuksien avaamisen näkökulmasta ja reflektoida musiikkipedagogista tausta-ajatteluaan.

Sisältö

Luovan toiminnan, taidekokemusten ja musiikin monenlaiset vaikutukset ihmisen osallisuuden ja hyvinvoinnin edellytyksenä, oppiminen ja erityisen tuen tarve sekä näihin liittyvät pedagogiset lähestymistavat, taiteen soveltava käyttö, moniammatillinen työelämäyhteistyö, reflektointi yksin ja yhdessä.

Aika ja paikka

Opetus vamuka-aikoina pääasiassa tiistaisin ja torstaisin klo 9-18. Tarkemmat ohjeet vamukan lukujärjestys-lakanassa tammikuussa 2023.

Oppimateriaalit

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Opetusmenetelmät

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Sisällön jaksotus

Opetus vamuka-aikoina ti ja to. Tarkemmat ohjeet lukkarilakanassa tammikuussa 2023.

Lisätietoja opiskelijoille

Opetus vamuka-aikoina ti ja to. Tarkemmat ohjeet lukkarilakanassa tammikuussa 2023.
Osallistuminen opetukseen, työelämäprojekteihin ja tehtäviin kunkin opiskelijan opintopolkua täydentävällä tavalla. Sisältyvät projektit, kirjallisuus ja tehtävät sovitaan tammikuussa 2023.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa toimia suunnittelemissaan luovan toiminnan tilanteissa tarkoituksenmukaisesti, ryhmätyössä joustavasti sekä osallistujien/oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toteuttaa luovaa musiikki- ja taidetoimintaa myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella. Hän osaa huomioida erilaisia musiikin opettamisen ja taiteen soveltavan käytön toimintaympäristöjä sekä erityisen tuen tarpeita musiikkitoiminnan suunnittelussa. Hän kykenee aktiivisesti laajentamaan omaa asemoitumistaan erilaisissa työryhmissä sekä tunnistamaan omaa kehittymistään vuorovaikutustilanteissa.

Esitietovaatimukset

Opiskelija osaa toimia suunnittelemassaan musiikin opetustilanteessa tarkoituksenmukaisesti ja oppijoiden tarpeita huomioiden. Opiskelija osaa toimia taiteen soveltavan käytön ympäristöissä myös perinteisen opetuskentän ulkopuolella ja käyttää musiikkipedagogista osaamistaan yhteistyö- ja työelämäympäristöissä, esim. taidelaitosten yleisötyössä, sosiaali- ja terveysalalla sekä muissa osallistavaa taidetoimintaa hyödyntävissä työelämäkonteksteissa. Opiskelija reflektoi aktiivisesti omaa näkemystään oppimisesta, luovuudesta ja opettamisesta yksin ja yhdessä sekä osaa yhdistää hankkimaansa teoreettista, käytännöllistä ja kokemuksellista tietoa kirjallisissa ja suullisissa pohdinnoissa. Hän osaa rakentaa kehittymisen ja oppimisen polkuaan haastaen itseään uusien oppimiskokemusten äärelle musiikkipedagogina.

Siirry alkuun