Siirry suoraan sisältöön

Moniammatillinen dialogi ammatillisen tiedon uudelleen muotoilijana (5 op)

Toteutuksen tunnus: K000EM94-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 30.09.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, Sosiaali- ja terveysala)
Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields (YAMK, kulttuuriala)
Opettajat
Laura Huhtinen-Hilden
LeighAnne Rauhala
Ryhmät
K1222S6
Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, kulttuuri
S2322S6
Master's Degree Programme in Creativity and Arts in Social and Health Fields, ylempi, sote
Opintojakso
K000EM94
Toteutukselle K000EM94-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija kykenee reflektoimaan ja tarkastelemaan kriittisesti omaa ammattialaansa, sen toimintakulttuureja ja käytäntöjä sekä niiden taustalla vaikuttavia teoreettisia käsityksiä. Hän pystyy hankkimaan luotettavaa tietoa suhteessa luovuuteen, osallisuuteen, oppimiseen, hyvinvointiin ja terveyden edistämiseen sekä soveltamaan tutkimustietoa työelämäkäytänteitä kehittäessään. Hän osaa rakentaa kultuurihyvinvointialaa uudistavaa ammatillista toimintakulttuuria vuorovaikutuksessa eri alojen ammattilaisten kanssa. Hän kykenee tarkastelemaan kriittisesti yhteiskunnan ja organisaatioiden rakenteita, jotka vaikuttavat luovuuden, kulttuurin ja taiteen hyödyntämiseen hyvinvoinnin tukena, sekä kehittämään uusia ratkaisuja niihin moniammatillisessa yhteistyössä.

Opiskelija kykenee kehittämään omaa ammatillista ajatteluaan moniammatillisessa vuorovaikutuksessa. Hän osaa johtaa moniammatillisia projekteja, koordinoida verkostoja ja tuotteistaa omaa osaamistaan. Opiskelija kykenee hyödyntämään digitaalisuutta ja viestimään erilaisissa ympäristöissä kulttuurihyvinvointialan kehittämiseksi.

Opiskelija tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan systemaattisessa kehittämisessä. Hän osaa analysoida, arvioida sekä kehittää luovuutta, kulttuuria ja taidetta hyödyntäviä käytänteitä ja muuttaa rakenteita tulevaisuuden työelämän tarpeisiin.

Sisältö

Tulevaisuuden ennakointi, kulttuurin saavutettavuus ja yhdenvertaisuus; resilienssin tukeminen, toimijuus; tunnevuorovaikutus; monialaisuuden johtaminen; kulttuurihyvinvointiin liittyvä lainsäädäntö sekä esimerkkejä erilaisista menetelmistä, käytänteistä ja malleista; reflektointi itsenäisesti ja ryhmässä

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija kykenee reflektoimaan ja tarkastelemaan kriittisesti omaa ammattialaansa, sen toimintakulttuureja ja käytäntöjä sekä niiden taustalla vaikuttavia teoreettisia käsityksiä. Hän pystyy perustelemaan luotettavaan tutkimus- ja kehittämistietoon kytkeytyen työelämäkäytänteitä koskevia kehittämisajatuksiaan. Hän osaa viestiä vuorovaikutuksessa rakentavasti ja perustelemaan kriittisesti omia näkökulmiaan huomioiden moniammatillisessa keskustelussa. Hän osaa tarkastella kriittisesti yhteiskunnan ja organisaatioiden rakenteita, jotka vaikuttavat luovuuden, kulttuurin ja taiteen hyödyntämiseen hyvinvoinnin tukena sekä kehittää uusia ratkaisuja niihin moniammatillisessa yhteistyössä. Hän osaa johtaa moniammatillisia projekteja, koordinoida verkostoja ja tuotteistaa omaa osaamistaan. Hän tuntee kulttuurihyvinvointialan kannalta oleellisen lainsäädännön, suositukset ja ohjelmat sekä osaa hyödyntää tietoa alan systemaattisessa kehittämisessä.

Siirry alkuun