Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.12.2021 - 09.01.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 13.03.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.
Sisältö
- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen
Työmuodot
• Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 20p. suoritettuna
• Markkinointiviestijnnän kehityssuunnitelma (2-3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-60p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-20p.
Aika ja paikka
Online Zoom https://metropolia.zoom.us/j/2032869322 - tarkempi aikataulu Omassa tammikuun alussa. Ensimmäinen yhteinen sessio vkolla neljä, ennakotehtävä vkolla 3.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
• Luentomateriaalit
• Inbound certificate: A free online certification with videos, transcripts slides and additional readings.
• Chaffey, Dave & Smith P R. Digital Marketing eXcellence: Planning and Optimizing Online Marketing, Routledge 2017, 5th Edition Required Resources and Readings:
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Projektityö yritykselle (omavalintainen kohdeyritys)
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, ennakotehtävän deadline vkolla 4, projektityön deadline vkolla 9 ja vertaisarvioinnin deadline vkolla 10
Luennot ja videot
• HubSpot Inbound sertifikaatti (yksilötyö) 20p. suoritettuna
• kehityssuunnitelma (2-3 hlön ryhmissä = projektityö,
Esitysmuotona video/screencast) 0-60p.
• Projektitöiden vertaisarviointi (yksilötyö) 0-20p.
• Jokainen arvioitava osa-alue on suoritettava hyväksytysti ja palautettava/esitettävä alla olevan aikataulun mukaisesti.
• Tehtävä uusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.
Kansainväliset yhteydet
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op
Luennot 20 tuntia
Itsenäinen työ/projektityö 110 tuntia
Sisällön jaksotus
• Itsenäinen ennakkotehtävä: HubSpot Inbound sertifikaatti, palautus Omaan
• Kurssin esittely
• Markkinoinnin ja markkinointiviestinnän suunnittelu
• Nykytila-analyysi
• Brief: Projektityö, osa 1.
• Asiakashankinta
• Brief: Projektityö, osa 2.
• Konversion kehittäminen
• Verkkopalvelun ja sisältömarkkinoinnin kehittäminen
• Brief: Projektityö, osa 3.
• Lisämyynnin kehittäminen
• Brief: Projektityö, osa 4.
• Jakaminen/some
• Brief: Projektityö, osa 4.
• Seuranta, ajoitus ja budjetti
• Brief: Projektityö, osa 5.
• Projektityön video/brief koskien videotyökaluja ja videon työstämistä
• Projektitöiden vertaisarviointi brief
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssin perustuu projektityöhön jonka eri osa-alueita työstetään kurssin aikana.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ennakkotehtävä
Projektityö
Vertaisarviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.