Creative Methods (5 ECTS)
Code: SX00DL66-3004
General information
- Enrollment
- 02.05.2023 - 14.05.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.08.2022 - 31.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Social Services (in English)
- Social Services
- Occupational Therapy
- Elderly Care
- Teachers
- Seija Mäenpää
- Satu Hakanen
- Jouni Piekkari
- Groups
-
SXH20K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00DL66
Learning outcomes
Students will be able to motivate and activate communities through expressive, interactive activities. They will be able to support and guide creative processes that improve quality of life for individuals and communities. Students will recognize the possibilities of creative methods in improving emotional skills. Students will know how to plan, implement and assess creative activities aimed at creating change.
Content
Expressive methods as a means of analysing reality and sharing meaning. Creative methods to strengthen group formation. Goal-oriented support of participants’ agency and cultural diversity. Creative methods as a means of exploring self-awareness and new perspectives. Actors of applied arts and multi-professional co-operation. Arts and well-being.
Teaching methods
Practical art workshops, reflective discussions short lectures, creative learning assignments, study visits, internet site creation (Method Bank)
Location and time
tue25.10. klo 8.30-11.45 (MPA5020) Orientation
wed 26.10. klo 8.30-11.45 (Drama/Piekkari) MPC4010
to 27.10. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
fri 28.10. klo 8.30-11.45 (Music/Hakanen) MPA2030
tue 1.11. klo 12.45-16.00 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)
ti 8.11. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
to 10.11. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
fri 11.11. klo 12.45-16.00 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)
ma 14.11. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
tue 15.11. klo 8.30-11.45 (Music/Hakanen) MPA2030
mon 21.11. klo 12.45-16.00 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)
tue 22.11. klo 8.30-11.45 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)'
fri 25.11. klo 8.30-16 Independent work
Fri 9.12. Final event - evaluation and reflection, presentations klo 10-16 (MPA2030)
Learning materials and recommended literature
Literature & digital materials in OMA workspace
Internship and working life connections
Project with Helsinki City Theatre
Further information for students
TEACHERS:
Seija Mäenpää (visual expression)
Jouni Piekkari (Drama and game methods)
Satu Hakanen (Music)
This study module is based on face-to-face interaction in practical workshops, where we will will deepen our personal understanding about use of music, visual expression and drama, Also glimpses to gamification.
There will be a facilitation exercise of small workshop with international students of Metropolia in collaboration with Metka student association.
Teaching and assignments will be in English, but participant come from DPSS and Finnish students. Due to the practical nature of the study unit, both languages can be used in implementation.
tue25.10. klo 8.30-11.45 (MPA5020) Orientation
wed 26.10. klo 8.30-11.45 (Drama/Piekkari) MPC4010
to 27.10. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
fri 28.10. klo 8.30-11.45 (Music/Hakanen) MPA2030
tue 1.11. klo 12.45-16.00 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)
ti 8.11. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
to 10.11. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
fri 11.11. klo 12.45-16.00 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)
ma 14.11. klo 12.45-16.00 (Kuvataide/Mäenpää) MPA2022
tue 15.11. klo 8.30-11.45 (Music/Hakanen) MPA2030
mon 21.11. klo 12.45-16.00 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)
tue 22.11. klo 8.30-11.45 (Drama/ Piekkari)(MPC4010)'
fri 25.11. klo 8.30-16 Independent work
Fri 9.12. Final event - evaluation and reflection, presentations klo 10-16 (MPA2030)
Assessment methods and criteria
ARVIOINNIN TAVAT:
Arviointi opintojaksolla perustuu luoville ja ryhmälähtöisille menetelmille tyypilliseen prosessiarviointiin. Työskentelyä ja sen merkitystä reflektoidaan yhdessä lähiopetuksen kuluessa. Yhteisarvioinnissa purkupäivässä kiinnitetään huomiota tavoitteiden toteutumiseen; ryhmäprosessin etenemiseen ja subjektiivisten merkitysten pohdintaan. Arvioinnissa käytetään toiminnallisia ja keskustelevia menetelmiä.
ARVIOINNIN OSAT:
* Läsnäolot lähiopetuksessa vähintään 80% kussakin osuudessa (draama, musiikki, kuvallinen ilmaisu) ja läsnäolo 100% purkupäivässä, opintojakson läsnäololistat
* Tehtävän A ja B suorittaminen hyväksytysti.
ARVIOINTIASTEIKKO: Hyväksytty / Hylätty
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.