Brand Management and Consumer Behaviour (5 cr)
Code: KU00EI40-3001
General information
Enrollment
29.11.2021 - 19.12.2021
Timing
14.03.2022 - 22.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
School of Cultural Services and Music
Campus
Hämeentie 135
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 40
Degree programmes
- Cultural Management
Teachers
- Laura-Maija Hero
Teacher in charge
Leena Björkqvist
Groups
-
KXB20S1Kulttuurituotannon tutkinto-ohjelma päivä
Objective
On completion of the course the student can
- apply the theoretical foundations and concepts of cultural and experience services
- understand the importance of brand strategies as part of the overall business strategy
- build a product brand by applying the principles of branding, communication and marketing
- identify changes in the market and factors influencing purchasing behavior, and reach customers through multiple channels
- establish and maintain cooperation networks and customer interaction
Content
- Theory of cultural and experience services
- Brand management principles, models and concepts
- Image formation
- Product brand development and management
- Brand strategies
- Market changes and current phenomena
- Purchasing behavior
- Integrated multi-channel customer interaction
- Cooperation networks
Location and time
4. periodi 2022 Zoom ja verkko-oppiminen, mahdollisia vierailuja
Materials
Kirjallisuus määritellään kurssin alussa.
Teaching methods
Verkko-opiskelua, virtuaaliluentoja, vierailuja, tehtäviä, lukemisto.
Employer connections
Vierailijoita, tapausesimerkkejä.
Completion alternatives
AHOT
Student workload
5 x 27 h opiskelijan työtä
Content scheduling
Opintojakson sisältö (jaksotus: 1-2 aihetta/ luento. Jokaisella aiheella oma suoritusmoduli verkkoalustalla)
- Kulttuuri- ja elämyspalvelujen teoria
- Brändin johtamisen periaatteet, mallit ja käsitteet
- Mielikuvan muodostuminen
- Tuotebrändin kehittäminen ja hallinta
- Brändistrategiat
- Markkinoilla tapahtuvat muutokset ja ajankohtaiset ilmiöt
- Ostokäyttäytyminen
- Integroitu monikanavaisuus asiakasvuorovaikutuksessa
- Yhteistyöverkostot
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student recognizes the theory of cultural and experience services. The student is aware of the importance of brand strategies as part of the overall business strategy. The student builds a product brand by applying the principles of branding, communication and marketing. They recognize changes in the market and factors that influence purchasing behavior. The student identifies opportunities to reach the customer through several channels. The student understands the importance of cooperation networks and customer interaction.
Assessment criteria, good (3)
The student is able to analyze the theory of cultural and experience services. The student is able to analyze the importance of brand strategies as part of the overall business strategy. The student builds a product brand by applying the principles of branding, communication and marketing. They recognize changes in the market and factors that influence purchasing behavior. The student is able to reach the customer through several channels, as well as create and maintain cooperation networks and customer interaction.
Assessment criteria, excellent (5)
The student is able to analyze and apply the theory of cultural and experience services. The student is able to apply brand strategies as part of their overall business strategy, and build a product brand by applying branding, communications and marketing with distinction. The student is able to apply design changes in the market and purchasing behavior factors to their work. The student is able to reach the customer through several channels, as well as to create and maintain cooperation networks and customer interaction successfully.
Assessment criteria, approved/failed
The student recognizes the theory of cultural and experience services. The student is aware of the importance of brand strategies as part of the overall business strategy. The student builds a product brand by applying the principles of branding, communication and marketing. They recognize changes in the market and factors that influence purchasing behavior. The student identifies opportunities to reach the customer through several channels. The student understands the importance of cooperation networks and customer interaction.
Assessment methods and criteria
Tehtävien, läsnäolon, osallistumisen arviointi. Opettajan, itse- ja vertaisarviointi.
Tyydyttävä
Opiskelija tunnistaa kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija tiedostaa brändistrategioiden merkityksen osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa. Opiskelija rakentaa tuotebrändiä soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Hän tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija tunnistaa mahdollisuudet tavoittaa asiakkaan muutamien kanavien avulla. Opiskelija ymmärtää yhteistyöverkostojen ja asiakasvuorovaikutuksen merkityksen.
Hyvä
Opiskelija osaa analysoida kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija osaa analysoida brändistrategioiden merkityksen osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa. Hän osaa rakentaa tuotebrändiä soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Opiskelija tunnistaa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa tavoittaa asiakkaan monien kanavien avulla sekä luoda ja ylläpitää yhteistyöverkostoja ja asiakasvuorovaikutusta.
Kiitettävä
Opiskelija osaa analysoida ja soveltaa kulttuuri- ja elämyspalveluja koskevaa teoriaa. Opiskelija osaa soveltaa brändistrategioita osana liiketoiminnan kokonaisstrategiaa sekä rakentaa tuotebrändiä erinomaisesti soveltaen brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin periaatteita. Opiskelija osaa soveltaa suunnittelussa markkinoilla tapahtuvia muutoksia ja ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa tavoittaa asiakkaan monien kanavien avulla sekä luoda ja ylläpitää yhteistyöverkostoja ja asiakasvuorovaikutusta tuloksekkaasti.