Siirry suoraan sisältöön

Grafiikkaohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG89-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.05.2022 - 11.10.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.10.2022 - 18.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Toteutukselle TX00CG89-3008 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija omaksuu 3-ulotteisen grafiikan tuottamisen periaatteet ja ohjelmalliset menetelmät..

Sisältö

- ohjelmointirajapinnat (OpenGL)
- projektiot ja muunnokset
- valaistus ja teksturointi
- shader-ohjelmointi

Esitietovaatimukset

Tietorakenteet ja algoritmit, C++ programming

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat, ja osaa määritellä niitä OpenGL-kirjastolla

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen, ja osaa määritellä ne OpenGL-kirjastolla

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Ohjelmointirajapinnat (OpenGL):
- opiskelija osaa luoda yksinkertaista 3D-grafiikkaa OpenGL-kirjaston avulla

Projektiot ja muunnokset:
- opiskelija ymmärtää mitä projektiot ja muunnokset ovat

Valaistus ja teksturointi:
- opiskelija ymmärtää valaistuksen ja teksturoinnin merkityksen

Siirry alkuun