Skip to main content

Third Internship (20 cr)

Code: SX00DT49-3003

General information


Enrollment

10.03.2022 - 15.05.2022

Timing

23.05.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

20 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Social Services

Teachers

  • Soile Bergström
  • Sylvia Hakari
  • Minna Lanne-Eriksson
  • Elina Savolainen
  • Paula Vartiainen
  • Seija Mäenpää
  • LeighAnne Rauhala
  • Ulla Piironen-Malmi
  • Taina Valkeapää
  • Tuija Strandén-Mahlamäki
  • Päivi Eskelinen-Roos

Groups

  • SXH19S1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Students will know how to use a variety of client work orientations and methods appropriately. They will plan and organise socio-pedagogical activities for the strengthening of the individual and the community. Students will be able to apply professional ethical principles of socio-pedagogical work. They will be capable of critically reflecting on their own actions based on the ethics of social services. Students will be able to justify, document and evaluate client work and its effects in an appropriate manner. Students will apply research and development expertise in their work.

Content

Internship in an environment that can strengthen the students’ professional development in Social Services and support the objectives of the selected studies. The internship may be carried out during an international exchange programme.
The study unit includes four hours of guidance for professional growth.

Location and time

Harjoittelu tapahtuu toimintaympäristössä, jossa opiskelija voi vahvistaa ammatillista kasvuaan sosionomiksi ja joka tukee valittujen opintojen tavoitteita. Harjoittelu voidaan suorittaa hankkeissa ja kansainvälisessä vaihdossa. Harjoittelua ei voi ahotoida aikaisemmalla työkokemuksella.
Aikana: 23.5.-31.12.2022 (Ilmoittautuminen opintojaksolle 10.3.-15.5)

Teaching methods

tuiton in Finnish

Student workload

20 credits

Further information

tuition in Finnish

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

ARVIOINNIN KOHTEET:
ASIAKASTYÖOSAAMINEN:
• osaa perustella, dokumentoida ja arvioida asiakastyötä ja sen vaikutusta tarkoituksenmukaisella tavalla
• osaa käyttää erilaisia asiakastyön työorientaatiota ja menetelmiä tarkoituksenmukaisesti
• osaa suunnitella ja järjestää toimintaa sosiaalipedagogisesti yksilöä ja yhteisöä vahvistaen
EETTINEN OSAAMINEN
• osaa soveltaa ammattieettisiä periaatteita sosiaalipedagogisessa työssä (henkilökohtaiset tavoitteet)
• kykenee sosiaalialan etiikan mukaiseen oman toimintansa kriittiseen reflektioon (tulisi toteutua arjessa, ohjausteot koululla)
KEHITTÄMISOSAAMINEN
• osaa soveltaa tutkimus- ja kehittämisosaamista työssään
Opintojakso arvioidaan hyväksytty / hylätty

Prerequisites

Prerequisites: Supporting Life’s Processes in Socio-pedagogical Work; Empowering, Ethics and Work Challenges; Second Internship

Further information

The Early Childhood Education Path requires an Early Education internship.