Case Management (10ECTS)
Code: SX00DL76-3016
General information
- Enrollment
- 02.05.2023 - 14.05.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.08.2022 - 23.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Social Services
- Teacher in charge
- Niina Pietilä
- Course
- SX00DL76
Learning outcomes
Students will understand the significance of legislation as a means for guiding the work of social services. They will be aware of the hierarchy of norms and key legislation in the social and health care sectors. Students will become familiar with social welfare as a whole. They will also be aware of the legal remedies for clients in social services and health care.
Students will understand the significance and task of social services for preventing and alleviating disadvantage. They will work to promote justice, human rights and equality. Students will also be able to identify the client’s re-sources and draw up a client plan together with the client. They will know how to apply legislation, other norms and general instructions in case management services.
Students will know the special features and requirements of online counselling. They will know how to do online counselling. Students will understand the possibilities of digital environments in counselling.
Content
Key legislation related to the work of Bachelors of Social Services. Legislative hierarchy: constitution, general laws, special laws, regulations, instructions. Social and health care legislation, service systems and other social welfare. Clients’ legal protection: complaints, reminders and appeals. Client responsibility, resources and networks. Assessment of next to kin network. Orientations and models of case management. Processes of case management. Client plan.
Online counselling and encountering skills. Special features and requirements of online counselling. Ethical guide-lines and data security. Opportunities and challenges of the future.
The possibilities of digitalisation in social services work. The study unit includes four hours of guidance for professional growth.
Teaching methods
Luennot, oppimistehtävät, ryhmätyö, tentti
Location and time
KOHTAAMISTA JA OHJAUSTA VERKOSSA OPISKELLAAN PÄÄSÄÄNTÖISESTI MOODLESSA / Ulla Saukkonen ja Tuija Strandén-Mahlamäki (päivitetty 22.4.2022)
Aikataulu:
29.8.- 1.9. orientoiva verkkotehtävä ja omat tavoitteet, palautus viim. 1.9.
29.8. - 13.9. chat-tehtävän materiaalin lukeminen, varaa riittävästä aikaa, omaksuttavaa asiasisältöä on n. 120 sivua!!
5.9. klo 12.45-16.00 lähiopetus Myllypurossa, pakollinen läsnäolo
13.9. klo 10.30-12.00 reaaliaikainen verkkokeskustelu/materiaalichat Moodlessa, pakollinen osallistuminen
15.9. klo 8.30-10.00 keskusteluharjoitus zoomissa, asiakasviestin analysointi
Kaksi oppimistehtävää verkossa, tehtävän palautukset viim. 22.9. ja 27.9.
27.9. klo 9.00-11.45 vierailija ja palaute oppimistehtävästä Myllypurossa
29.9. klo 14.00 -16.00 reaaliaikainen ohjausharjoitus Moodlessa (pari-chat), pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä (itsearviointi) verkossa, tehtävän palautus viim. 7.10.2022
Sosiaalipalvelutyön osuus toteutetaan itsenäisesti Moodlessa ja lähiopetuksena kampuksella ja Zoomin välityksellä. Opettajana on Niina Pietilä sekä myöhemmin varmistuva opettaja.
Opintojakso sisältää opetuskerrat (pakolliset):
18.8. klo 12.45-16.00 Orientaatio kampuksella
7.9. klo 9 - 11 dokumentointipaja Zoomissa
14.9. klo 9 - 16.00 Palveluohjausseminaari kampuksella
3.10. klo 8.30 - 11.45 Tentti, kampuksella
Opetuskertojen lisäksi opiskelija perehtyy Moodlesta löytyviin materiaaleihin ja työstää itsenäisesti oppimistehtäviä sekä keskustelee ja antaa palautetta muiden opiskelijoiden tehtävistä.
Muutokset mahdollisia.
Tarkistathan lähiopetuksen osalta päivitetyn aikataulun ja sisällön ennen opintojakson alkua.
Learning materials and recommended literature
Jaetaan opintojakson alussa.
Verkko-ohjauksen osuudessa oppimateriaalia avataan opintojen edetessä.
Internship and working life connections
Työelämän edustajat seminaarissa.
Verkko-ohjauksen osuudessa vierailija työelämästä 27.9.
Student workload
27h/op
Further information for students
KOHTAAMISTA JA OHJAUSTA VERKOSSA OPISKELLAAN PÄÄSÄÄNTÖISESTI MOODLESSA / Ulla Saukkonen ja Tuija Strandén-Mahlamäki (päivitetty 22.4.2022)
Aikataulu:
29.8.- 1.9. orientoiva verkkotehtävä ja omat tavoitteet, palautus viim. 1.9.
29.8. - 13.9. chat-tehtävän materiaalin lukeminen, varaa riittävästä aikaa, omaksuttavaa asiasisältöä on n. 120 sivua!!
5.9. klo 12.45-16.00 lähiopetus Myllypurossa, pakollinen läsnäolo
13.9. klo 10.30-12.00 reaaliaikainen verkkokeskustelu/materiaalichat Moodlessa, pakollinen osallistuminen
15.9. klo 8.30-10.00 keskusteluharjoitus zoomissa, asiakasviestin analysointi
Kaksi oppimistehtävää verkossa, tehtävän palautukset viim. 22.9. ja 27.9.
27.9. klo 9.00-11.45 vierailija ja palaute oppimistehtävästä Myllypurossa
29.9. klo 14.00 -16.00 reaaliaikainen ohjausharjoitus Moodlessa (pari-chat), pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä (itsearviointi) verkossa, tehtävän palautus viim. 7.10.2022
Sosiaalipalvelutyön osuus toteutetaan itsenäisesti Moodlessa ja lähiopetuksena kampuksella ja Zoomin välityksellä. Opettajana on Niina Pietilä sekä myöhemmin varmistuva opettaja.
Opintojakso sisältää opetuskerrat (pakolliset):
18.8. klo 12.45-16.00 Orientaatio kampuksella
7.9. klo 9 - 11 dokumentointipaja Zoomissa
14.9. klo 9 - 16.00 Palveluohjausseminaari kampuksella
3.10. klo 8.30 - 11.45 Tentti, kampuksella
Opetuskertojen lisäksi opiskelija perehtyy Moodlesta löytyviin materiaaleihin ja työstää itsenäisesti oppimistehtäviä sekä keskustelee ja antaa palautetta muiden opiskelijoiden tehtävistä.
Muutokset mahdollisia.
Tarkistathan lähiopetuksen osalta päivitetyn aikataulun ja sisällön ennen opintojakson alkua.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteet käydään läpi orientaatioluennolla.
Verkko-ohjauksen osuudessa arviointikriteerit käsitellään ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.