Basics of Research and Development (5 ECTS)
Code: SX00BU37-3078
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 12.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 13.03.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Social Services
Objective
Students will be able to identify and evaluate important development needs of working life and the clients who use their services. They will have a command of the premises and concepts of R&D and service design, and be able to apply them in the service and product development processes of their fields of study. Students will know how to search for, critically evaluate and justify the appropriate research data and professional codes of conduct for their areas of study. They will be able to think critically, know the basics of concept and theory formulation, and understand the significance of the theory of knowledge to development work. Students will base their activity on good ethical standards in R&D.
Content
•Approaches, nature and process of R&D and service design
•Searching for information (databases)
•Critical thinking and reasoning
•Principles of concept and theory formulation
•Theory of knowledge
•Evaluation of professional practices and existing R&D activities in one’s own field
•R&D planning
•R&D ethics
Location and time
Opintojakson etäorientaatio Zoomissa to 20.1 klo 12.45-14.15 (linkki jaetaan ennen orientaatiota opintojakson työtilassa). Orientaatioon osallistuminen on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Vaihtoehtoisesti itsenäinen perehtyminen opintojakson työtilaan, opiskeluohjeisiin ja oppimistehtäviin. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä.
Moodle -työtila aukeaa orientaation yhteydessä ja vaatii itsekirjautumisen.
Kurssiavain kirjautumiseen ilmoitetaan.
Opintojakson TENTTI Moodlessa ke 9.3 klo 12.45-16
Materials
Oppimateriaali sekä suositeltava opiskelua tukeva kirjallisuus moodle -työtilassa. Lisäksi erillinen tentin yhteydessä jaettava materiaali.
Teaching methods
Etäorientaatio, jossa annetaan ohjeet opintojakson suorittamiseen (vapaaehtoinen, mutta suositeltava)
Itsenäinen työskentely
Oppimistehtävät
Tentti (Moodlessa)
Exam schedules
Opintojakson TENTTI Moodlessa ke 9.3 klo 12.45-16.
2. uusintatenttiä (moodlessa). Ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Ensimmäinen uusintatentti on samalla opintojakson korotustentti, jossa tenttiarvosanaa voi yrittää korottaa. Uusintatentit tehdään moodletenttinä ja niihin ilmoittaudutaan opettajan antaman ohjeistuksen mukaisesti. Opintojakson ensimmäiseen 9.3 järjestettävään varsinaiseen tenttiin ei tarvitse ilmoittautua.
Student workload
itsenäinen opiskelu, tiedonhaku ja tehtävät, 5op=135h
Further information
Opintojakso alkaa etäorientaatiolla zoomissa to 20.1 klo 12.45-14.15. Zoom -linkki lähetetään työtilan kautta tiedoksi ennen orientaation alkua. Orientaatioon osallistuminen on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa. Vaihtoehtoisesti itsenäinen perehtyminen opintojakson työtilaan, opiskeluohjeisiin ja oppimistehtäviin. Opintojaksolla käytetään Moodle -oppimisympäristöä. Moodle -työtila aukeaa orientaation yhteydessä ja vaatii itsekirjautumisen.
Kurssiavain kirjautumiseen ilmoitetaan.
Opintojakson tentti on moodlessa 9.3 klo 12.45-16. Uusintatenttien ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin. Myös uusintatentit tehdään moodle -alustalla. Uusintatentteihin ilmoittaudutaan opettajan antamien ohjeiden mukaisesti (ohjeet käydään läpi orientaatiossa sekä ne on löydettävissä moodlesta sen avauduttua)
Opiskelu tapahtuu itsenäisesti opettajan antamien ohjeiden mukaisesti Moodle -oppimisalustalla. Huom! Kyseessä ei ole etäopetustoteutus (ei sisällä etäluentoja). Osallistuminen itsenäisen työskentelyn toteutukselle edellyttää kykyä ja sitoutumista itsenäiseen työskentelyyn, ongelmanratkaisuun, oppimateriaalin käyttöön, tiedonhakuun sekä oman viikoittaisen opiskeluaikataulun laadintaan ja sen noudattamiseen.
- Mikäli opiskelija arvioi oman oppimisensa edellyttävän ohjattua työskentelyä, suositellaan itsenäisen työskentelyn sijasta ilmottautumista opintojakson lähitoteutukselle.
- Opintojakso on tarkoitettu sosionomi -tutkinnon opiskelijoille.
Toteutuksen osallistujamäärä on rajoitettu. Etätoteutukseen valitaan maksimissaan 30 opiskelijaa. Mikäli ilmoittautuneita on enemmän, noudatetaan valinnassa seuraavia perusteita järjestyksessä:
1. Pakollinen opintojakso
2. Ilmoittautumisjärjestys
-Mikäli et mahdu mukaan opintojaksolle (ilmoittautuneiden määrä ylittää 30 opiskelijan rajan) eli ilmoittautumisesi hylätään, on mahdollista osallistua opintojaksosta keväällä 2022 järjestettävään lähitoteutukseen. Tämä edellyttää, että otat yhteyttä opettajaan välittömästi ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen kun tieto hylkäämisestä on tullut (miia.ojanen@metropolia.fi) ja pyydät siirtämistä kyseiselle opintototeutukselle.
Opintojakson opettaja: Miia Ojanen miia.ojanen@metropolia.fi
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group
Assessment criteria, good (3)
Student is able to:
- Display an understanding of concepts and professional knowledge in the field
- Assess and limit the amount of information needed
- Operate well in typical professional duties and contexts
- Operate in a multicultural environment
- Operate safely
- Act according to professional ethics
- Operate in a student group
Assessment criteria, excellent (5)
Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Assess and use various information sources
- Apply professional information in professional assignments
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- To take safety issues into consideration in his action
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise the activities of a group of students
Assessment criteria, approved/failed
Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group
Assessment methods and criteria
Koko opintojakso arvioidaan 0-5.
Opintojakson oppimistehtävät: 0-5 tai hyväksytty-täydennettävä-hylätty
Tentti: 0-5
Further information
Students and their teachers/tutors will go through other recommended courses in their individual study plan (ISP) discussions.
Further information
Students and their teachers/tutors will go through other recommended courses in their individual study plan (ISP) discussions.