Case Management (10 cr)
Code: SX00DL76-3014
General information
Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Katarina Groop
- Tuija Strandén-Mahlamäki
- Ulla Saukkonen
Groups
-
SXH20S1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma päivä
Objective
Students will understand the significance of legislation as a means for guiding the work of social services. They will be aware of the hierarchy of norms and key legislation in the social and health care sectors. Students will become familiar with social welfare as a whole. They will also be aware of the legal remedies for clients in social services and health care.
Students will understand the significance and task of social services for preventing and alleviating disadvantage. They will work to promote justice, human rights and equality. Students will also be able to identify the client’s re-sources and draw up a client plan together with the client. They will know how to apply legislation, other norms and general instructions in case management services.
Students will know the special features and requirements of online counselling. They will know how to do online counselling. Students will understand the possibilities of digital environments in counselling.
Content
Key legislation related to the work of Bachelors of Social Services. Legislative hierarchy: constitution, general laws, special laws, regulations, instructions. Social and health care legislation, service systems and other social welfare. Clients’ legal protection: complaints, reminders and appeals. Client responsibility, resources and networks. Assessment of next to kin network. Orientations and models of case management. Processes of case management. Client plan.
Online counselling and encountering skills. Special features and requirements of online counselling. Ethical guide-lines and data security. Opportunities and challenges of the future.
The possibilities of digitalisation in social services work. The study unit includes four hours of guidance for professional growth.
Location and time
KOHTAAMISTA JA OHJAUSTA VERKOSSA OPISKELLAAN PÄÄSÄÄNTÖISESTI MOODLESSA / Ulla Saukkonen ja Tuija Strandén-Mahlamäki (päivitetty 17.11.2021)
Verkko-ohjauksen aikataulu:
24.-28.1.orientoiva verkkotehtävä ja omat tavoitteet, palautus viim. 28.1.
24.1-.2.2. chat-tehtävän materiaalin lukeminen, varaa riittävästä aikaa, omaksuttavaa asiasisältöä on n. 120 sivua!!
1.2. klo 8.30-11.45 lähiopetus Myllypurossa, pakollinen läsnäolo
2.2. klo 13.00-14.30 reaaliaikainen verkkokeskustelu/chat Moodlessa, pakollinen osallistuminen
4.2. klo 10.15-11.45 keskusteluharjoitus zoomissa, asiakasviestin analysointi, pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä verkossa, tehtävän palautus viim. 10.2.
16.2. klo 9.00-11.45 vierailija ja palaute oppimistehtävästä Myllypurossa
Oppimistehtävä verkossa, tehtävän palautus viim. 17.2.
18.2. klo 13.00 -15.00 reaaliaikainen pari-chat Moodlessa (ohjausharjoitus), pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä (itsearviointi) verkossa, tehtävän palautus viim. 23.2.2021.
Sosiaalipalvelutyön osuus toteutetaan lähiopetuksena kampuksella. Opettajana Katarina Groop.
Luentojen aikataulu:
ke 12.1 klo 12.45-16.00 orientaatio
18.1 klo 12.45-16.00
21.1 klo 08.30-16.00 Palveluohjausseminaari
26.1 klo 08.30-11.45
3.2 klo 12.45-16.00
17.2 klo 08.30-11.45
10.3 klo12.45-16.00 Ryhmätöiden esitykset
11.3 klo 08.30-11.45 Ryhmätöiden esitykset
Tarkistathan lähiopetuksen osalta päivitetyn aikataulun ja sisällön ennen opintojakson alkua.
Materials
Jaetaan opintojakson alussa
Teaching methods
Luennot, oppimistehtävät, ryhmätyö
Employer connections
Työelämän edustajat seminaarissa.
Student workload
27h/op
Further information
KOHTAAMISTA JA OHJAUSTA VERKOSSA OPISKELLAAN PÄÄSÄÄNTÖISESTI MOODLESSA / Ulla Saukkonen ja Tuija Strandén-Mahlamäki (päivitetty 17.11.2021)
Verkko-ohjauksen aikataulu:
24.-28.1.orientoiva verkkotehtävä ja omat tavoitteet, palautus viim. 28.1.
24.1-.2.2. chat-tehtävän materiaalin lukeminen, varaa riittävästä aikaa, omaksuttavaa asiasisältöä on n. 120 sivua!!
1.2. klo 8.30-11.45 lähiopetus Myllypurossa, pakollinen läsnäolo
2.2. klo 13.00-14.30 reaaliaikainen verkkokeskustelu/chat Moodlessa, pakollinen osallistuminen
4.2. klo 10.15-11.45 keskusteluharjoitus zoomissa, asiakasviestin analysointi, pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä verkossa, tehtävän palautus viim. 10.2.
16.2. klo 8.30-11.45 vierailija ja palaute oppimistehtävästä Myllypurossa
Oppimistehtävä verkossa, tehtävän palautus viim. 17.2.
18.2. klo 13.00 -15.00 reaaliaikainen pari-chat Moodlessa (ohjausharjoitus), pakollinen osallistuminen
Oppimistehtävä (itsearviointi) verkossa, tehtävän palautus viim. 23.2.2021.
Sosiaalipalvelutyön osuus toteutetaan lähiopetuksena kampuksella. Opettajana Katarina Groop.
Luentojen aikataulu:
ke 12.1 klo 12.45-16.00 orientaatio
18.1 klo 12.45-16.00
21.1 klo 08.30-16.00 Palveluohjausseminaari
26.1 klo 08.30-11.45
3.2 klo 12.45-16.00
17.2 klo 08.30-11.45
10.3 klo12.45-16.00 ryhmätöiden esitykset
11.3 klo 08.30-11.45 ryhmätöiden esitykset
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin perusteet käydään läpi orientaatioluennolla.