Skip to main content

Entrepreneurship in Welfare, Leadership and Service Production (5 ECTS)

Code: SX00BU39-3071

General information


Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 13.03.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Occupational Therapy
Elderly Care
Social Services
No reservations found for implementation SX00BU39-3071!

Objective

Students will know the different ways of organising and producing welfare, as well as the relevant legislation. Students will understand the importance of strategic leadership to company activity and how different strategies function in the background of business success and profitability. They will understand the importance of defining vision and basic mission statements, and see workplace skills as a factor in workplace wellbeing. Students will understand the societal importance of entrepreneurship and the relationship between financial and operational activities. Students will adopt a more entrepreneurial attitude and understand the influence of business factors on the profitability of the organisation. Students will be able to evaluate and develop business ideas and assess their possibilities of success. They will be able to develop cost-effective welfare, have the basic skills to start businesses and make use of public consultation services.

Content

Working environments within welfare and their defining legislation, contractual practices and financing.
Societal challenges to and effects on service needs and their production. Strategic thinking and leading. Vision, basic mission and workplace skills. Different strategies. Internal and external entrepreneurship, entrepreneurial attitude and skills. The productising, pricing and quality of services. Starting a business, from business idea to business plan. Different types of businesses. Procurement methods and processes.
The focus of the course contents will be specified in the syllabus.

Location and time

Huom! Aikatauluun voi tulla muutoksia - tarkista ne lukukauden alussa! AHOT: Ohje ahot-hakemus tekemiseen lähetetään hyväksytyille opiskelijoille joulukuussa 12.12.2021 jälkeen. ÄLÄ siis tee hakemusta ennen ohjeen tuloa!


Zoom/Teams -luentojen linkit tulevat Moodle-työtilaan.
Orientoiva luento 18.1.2022 klo 15.00 - 16.00 - zoom

Tehtävä 1: - Sote-yrittäjyys: 18.1. - 2.2.2022, 1 op -yksilötehtävä (sisältää Turbiini-luennot/seminaarit/Teams 20.1., 27.1. ja 1.2. klo 9 -12)

Tehtävä 2: Yrittäjäominaisuudet, sisäinen ja ulkoinen yrittäjyys, 3.2. - 18.2.2022, 1,5 op -ryhmätehtävä keskustelualueella - vaatii aktiivista osallistumista keskusteluun Moodlessa

Markkinoinnin luento 8.2.2022 klo 13 - 16/Lauri Narinen/Zoom
Taloushallinnon luento 15.2.2022 klo 9 - 12/Lauri Narinen/zoom

Tentti: Hyvinvointialan yrittäjänä toimiminen 4.3.2022 klo 13.00 - 15.00 2,5 op - Moodle-tentti (Tentin kesto ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa)

Teaching methods

Online supervision at Moodle.

Exam schedules

Assigment deadline in

Completion alternatives

No options

Student workload

Student resurce 5 x 27 hours

Content scheduling

Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti seuraavien opiskelijaryhmien opiskelijoille: SXC20K2, SXH19K1, SXH19K2 ja SXI19K2. Opintojaksolle voi ilmoittautua muidenkin ryhmien (sosiaaliala, toimintaterapia, vanhustyö) opiskelijoita, jos vapaita paikkoja jää. Opiskelijat otetaan opintojakson vapaille paikoille opintopisteiden perusteella.

AHOT: Ohje ahot-hakemus tekemiseen lähetetään hyväksytyille opiskelijoille joulukuussa 12.12.2021 jälkeen. ÄLÄ siis tee hakemusta ennen ohjeen tuloa!


Opintojakso toteutetaan verkossa Moodle-oppimisympäristössä ja se sisältää verkkoluentoja. Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jolloin pitää työskennellä yhdessä (Moodlen keskustelut). Tarkista aikataulu, kun ilmoittaudut opintojaksolle!

Huom! Aikatauluun voi tulla muutoksia - tarkista ne lukukauden alussa!

Zoom/Teams -luentojen linkit tulevat Moodle-työtilaan.
Orientoiva luento 18.1.2022 klo 15.00 - 16.00 - zoom

Tehtävä 1: - Sote-yrittäjyys: 18.1. - 2.2.2022, 1 op -yksilötehtävä (sisältää Turbiini-luennot/seminaarit/Teams 20.1., 27.1. ja 1.2. klo 9 -12)

Tehtävä 2: Yrittäjäominaisuudet, sisäinen ja ulkoinen yrittäjyys, 3.2. - 18.2.2022, 1,5 op -ryhmätehtävä keskustelualueella - vaatii aktiivista osallistumista keskusteluun Moodlessa

Markkinoinnin luento 8.2.2022 klo 13 - 16/Lauri Narinen/Zoom
Taloushallinnon luento 15.2.2022 klo 9 - 12/Lauri Narinen/zoom

Tentti: Hyvinvointialan yrittäjänä toimiminen 4.3.2022 klo 13.00 - 15.00 2,5 op - Moodle-tentti (Tentin kesto ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa)

Further information

Opintojakso on tarkoitettu ensisijaisesti seuraavien opiskelijaryhmien opiskelijoille: SXC20K2, SXH19K1, SXH19K2 ja SXI19K2. Opintojaksolle voi ilmoittautua muidenkin ryhmien (sosiaaliala, toimintaterapia, vanhustyö) opiskelijoita, jos vapaita paikkoja jää. Opiskelijat otetaan opintojakson vapaille paikoille opintopisteiden perusteella.

AHOT: Ohje ahot-hakemus tekemiseen lähetetään hyväksytyille opiskelijoille joulukuussa 12.12.2021 jälkeen. ÄLÄ siis tee hakemusta ennen ohjeen tuloa!


Opintojakso toteutetaan verkossa Moodle-oppimisympäristössä ja se sisältää verkkoluentoja. Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jolloin pitää työskennellä yhdessä (Moodlen keskustelut). Tarkista aikataulu, kun ilmoittaudut opintojaksolle!
Huom! Aikatauluun voi tulla muutoksia - tarkista ne lukukauden alussa!

Zoom/Teams -luentojen linkit tulevat Moodle-työtilaan.
Orientoiva luento 18.1.2022 klo 15.00 - 16.00 - zoom

Tehtävä 1: - Sote-yrittäjyys: 18.1. - 2.2.2022, 1 op -yksilötehtävä (sisältää Turbiini-luennot/seminaarit/Teams 20.1., 27.1. ja 1.2. klo 9 -12)

Tehtävä 2: Yrittäjäominaisuudet, sisäinen ja ulkoinen yrittäjyys, 3.2. - 18.2.2022, 1,5 op -ryhmätehtävä keskustelualueella - vaatii aktiivista osallistumista keskusteluun Moodlessa

Markkinoinnin luento 8.2.2022 klo 13 - 16/Lauri Narinen/Zoom
Taloushallinnon luento 15.2.2022 klo 9 - 12/Lauri Narinen/zoom

Tentti: Hyvinvointialan yrittäjänä toimiminen 4.3.2022 klo 13.00 - 15.00 2,5 op - Moodle-tentti (Tentin kesto ilmoitetaan tarkemmin lähempänä ajankohtaa)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group

Assessment criteria, good (3)

Student is able to:
- Display an understanding of concepts and professional knowledge in the field
- Assess and limit the amount of information needed
- Operate well in typical professional duties and contexts
- Operate in a multicultural environment
- Operate safely
- Act according to professional ethics
- Operate in a student group

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to:
- Use concepts and knowledge in his field systematically
- Assess and use various information sources
- Apply professional information in professional assignments
- Work in various duties in a variety of operating environments
- Act independently and responsibly in professional contexts
- To take safety issues into consideration in his action
- Argue his choices on the basis of professional ethics
- Organise the activities of a group of students

Assessment criteria, approved/failed

Student is able to:
- Display learning in core content
- Use individual professional concepts correctly
- Find information for a specific situation
- Distinguish between non-theoretical and theoretical information
- Act in individual professional situations as instructed
- Display learning in his professional field
- Show that he has achieved the targets for core competence
- Follow safety instructions
- Display learning in the ethical principles of his professional field
- Operate as a member of a student group

Assessment methods and criteria

Active participation
Learning assignments (Entrepreunership, products, leadership and management)

Go back to top of page