Skip to main content

Basics of Individual and Group Counselling (5 ECTS)

Code: SX00EP00-3002

General information


Enrollment
29.11.2021 - 12.12.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 22.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 36
Degree programmes
Social Services
No reservations found for implementation SX00EP00-3002!

Learning outcomes

The students will learn the theoretical fundamentals of counselling. The students will be able to apply the principles of dialogue to counselling.They can plan, implement, and assess counselling work in a goal oriented way listening to the client. The students will be able to offer guidance taking into account individual needs in both individual and group counselling.

Content

Basics of individual, group, and community counselling. Ethical issues in counselling.
Principles of dialogical interaction. Different approaches to counselling.
Different roles in counselling work. Goal-oriented counselling, planning and evaluation in the social context.
Feedback as a part of the counselling work. Reflecting one’s own counselling.

Teaching methods

Keskusteleva opetus ja opetukseen liittyvät etukäteistehtävät, opintopiirityöskentely tenttiä varten, yksilötentti

Location and time

Opetus on Zoomissa. Opetusta ei nauhoiteta.

Learning materials and recommended literature

Tenttikirjallisuus:
1. Lähiopetuksen materiaali
2. Monikulttuurisuus asiakastyössä -verkkokoulu
https://www.youtube.com/playlist?reload=9&list=PLV8_D7-jawHS8alFA-9gSxNjsFbC9_QyD
3. Mönkkönen K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä. Gaudeamus.
4. Ryhmäilmiö - ryhmän ohjaajan käsikirja. 2015. http://www.ehyt.fi/sites/default/files/Ryhmailmio_verkko.pdf

Alternative completion methods of implementation

Opintojaksosta on myös vaihtoehtoinen toteutus, kirjallisuustentti.

Exam dates and retake possibilities

Moodletentti 11.2.2022. klo 8.30-10.45 (+ mahdollinen lisäaika).
Uusintatentit yleisinä tenttipäivinä (ei Moodletentti) 26.4. ja 7.6.

Student workload

5 op = 135t

Further information for students

Tämä toteutus on tarkoitettu VAIN opiskelijaryhmälle SXH21S1. Toteutukselle voidaan ottaa enintään 36 opiskelijaa. Mikäli ilmoittautuneita opiskelijoita (ryhmä SXH21S1) on enemmän kuin 36, valitaan opiskelijat ilmoittautumisjärjestyksessä. Em. ryhmän opiskelijat voivat ilmoittautua vaihtoehtoisesti myös toteutukselle kirjallisuustentti.

Opintojakso toteutetaan Zoomissa. Opetusta ei nauhoiteta. Opetuksessa sovelletaan soveltuvin osin käänteisen oppimisen (flipped learning) ideaa.

Opettaja: Tuija Stranden-Mahlamäki

Aikataulutus:
17.1. klo 8.30-11.45 Itsenäinen työskentely - ohje löytyy Omasta/opintojakson työtila 17.1. aamulla
18.1. 10.15-11,45 Yhteinen tapaaminen zoomissa - keskustelun pohjana edellisen aamupäivän työskentely
19.1. klo 12.45-14.15 Yhteinen tapaaminen zoomissa
21.1. klo 8.30-11.45 Itsenäinen työskentely annetun ohjeen mukaan
25.1. klo 12.45-14.15 Yhteinen tapaaminen zoomissa, ohjeita jatkoon
27.1. klo 12.45-16.00 Yksilöohjausharjoitus opiskelijan valitsemassa paikassa
2.2. klo 10.15-11.45 Yhteinen tapaaminen zoomissa, ohje opintopiiriin
4.2. klo 8.30 -11.45 Opintopiirityöskentely pienryhmissä. Tehtävä palautetaan 4.2. viimeistään klo 12.00.
Moodletentti 11.2. klo 8.30-10.45 + mahdollinen lisäaika

Uusintatentit yleisinä tenttipäivinä (ei Moodletentti) 26.4. ja 7.6.2022.

Opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Tämän opintojaksototeutuksen AHOT-vastuuopettaja on Tuija Strandén-Mahlamäki.
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Assessment methods and criteria

Arviointi: Tentti T1-K5 (100% kokonaisarvosanasta)
Arviointikriteerit käydään läpi opiskelijoiden kanssa ensimmäisessä zoomtapaamisessa.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Go back to top of page