Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi ja tekoälyt (5 op)

Toteutuksen tunnus: TX00CG88-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.05.2021 - 22.08.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.08.2021 - 17.10.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 43
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Miikka Mäki-Uuro
Opintojakso
TX00CG88
Toteutukselle TX00CG88-3007 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.

Sisältö

Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.

Siirry alkuun