Peliohjelmointi ja tekoälyt (5 op)
Toteutuksen tunnus: TX00CG88-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.05.2021 - 22.08.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.08.2021 - 17.10.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 43
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Miikka Mäki-Uuro
- Opintojakso
- TX00CG88
Tavoitteet
Opiskelija oppii erilaisten peleissä hyödynnettävissä olevien tekoälytekniikoiden periaatteet. Hän osaa käytännössä valita ja toteuttaa tarvittavia tekniikoita peliprojekteissa. Hän hallitsee koneoppimisen perusteet.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan erilaisiin tietokonepelien tekoälymenetelmiin. Teoreettisen pohjan lisäksi kurssilla saa myös käytännönläheistä kokemusta tekoälyjen rakentamisesta. Käsiteltäviä asioita ovat mm. liikealgoritmit, polunetsintä, päätöksentekoalgoritmit, pelipuut ja koneoppiminen.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija hallitsee useimmat kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa omissapeli projekteissaan.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija hallitsee kaikki kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa ja muokata tekniikoita omissa peliprojekteissaan.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija hallitsee tärkeimmät kurssilla tutkitut tekoälytekniikat sekä teoriassa että käytännössä. Hän osaa soveltaa tekniikoita yksinkertaisissa tilanteissa.