Sustainable development in social sectorLaajuus (5 cr)
Code: SX00FI15
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The student knows the trends of sustainable development theory and understands the connection of sustainable development to work in the social sector. The student recognizes different forms of implementing sustainable development in social sector and knows how to apply and develop them.
Content
The concept of sustainable development, theoretical starting points and goals in the social sector. The social sector's different implementation methods that take into account sustainable development and their development.
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment 0-5
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 35
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Rehabilitation
- Master's Degree Programme in Social Services
- Master's Degree Programme in Human Ageing and Services
- Master's Degree Programme in Welfare Management in Developing Social and Health Services (Social services, Health and Sports)
- Master's Degree Programme in Elderly Care - Human Ageing and Services
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise in Digital Health Care and Social Services
Teachers
- Katriina Rantala-Nenonen
- Niina Pietilä
Teacher in charge
Niina Pietilä
Objective
Opiskelija tietää kestävän kehityksen teorian suuntauksia ja ymmärtää kestävän kehityksen yhteyden sosiaalialan työhön. Opiskelija tunnistaa erilaisia kestävän kehityksen toteuttamisen muotoja sosiaalialan työssä ja osaa soveltaa ja kehittää niitä.
Content
Kestävän kehityksen käsite, teoreettiset lähtökohdat ja tavoitteet sosiaalialalla. Sosiaalialan erilaiset kestävän kehityksen mukaiset toteuttamistavat ja niiden kehittäminen.
Location and time
Opintojakson voi aloittaa 9.9. alkaen. Tehtävien palautuksessa on kaksi mahdollista päivämäärää: 3.11. (tehtävät arvioidaan lukuvuoden 2024 loppuun mennessä) tai 15.12. mennessä (tehtävät arvioidaan kevätlukukaudella 2025 neljän viikon kuluessa)
Materials
Ilmoitetaan Moodlessa.
Teaching methods
Itsenäiset, kirjalliset oppimistehtävät Moodlessa opiskelijan oman aikataulun mukaisesti 9.9. - 15.12.2024 välisenä aikana.
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
135 h = 5 opintopistettä
Content scheduling
Opintojakson voi aloittaa 9.9. alkaen. Tehtävien palautuksessa on kaksi mahdollista päivämäärää: 3.11. (tehtävät arvioidaan lukuvuoden 2024 loppuun mennessä) tai 15.12. mennessä (tehtävät arvioidaan kevätlukukaudella 2025 neljän viikon kuluessa)
Further information
Opintojakso on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan YAMK-opiskelijoille.
Opintojakson voi aloittaa 9.9. alkaen. Tehtävien palautuksessa on kaksi mahdollista päivämäärää: 3.11. (tehtävät arvioidaan lukuvuoden 2024 loppuun mennessä) tai 15.12. mennessä (tehtävät arvioidaan kevätlukukaudella 2025 neljän viikon kuluessa)
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointi 0-5
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Ilmoitetaan Moodlessa
Enrollment
02.05.2023 - 04.09.2023
Timing
11.09.2023 - 18.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
15 - 35
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
- Katriina Rantala-Nenonen
- Niina Pietilä
Teacher in charge
Niina Pietilä
Objective
Opiskelija tietää kestävän kehityksen teorian suuntauksia ja ymmärtää kestävän kehityksen yhteyden sosiaalialan työhön. Opiskelija tunnistaa erilaisia kestävän kehityksen toteuttamisen muotoja sosiaalialan työssä ja osaa soveltaa ja kehittää niitä.
Content
Kestävän kehityksen käsite, teoreettiset lähtökohdat ja tavoitteet sosiaalialalla. Sosiaalialan erilaiset kestävän kehityksen mukaiset toteuttamistavat ja niiden kehittäminen.
Location and time
Opintojakson voi aloittaa 11.9. alkaen. Tehtävien palautuksessa on kaksi mahdollista päivämäärää: 6.11. (tehtävät arvioidaan lukuvuoden 2023 loppuun mennessä) tai 18.12. mennessä (tehtävät arvioidaan kevätlukukaudella 2024 neljän viikon kuluessa)
Materials
Ilmoitetaan Moodlessa
Teaching methods
Itsenäiset, kirjalliset oppimistehtävät Moodlessa opiskelijan oman aikataulun mukaisesti 11.9. - 18.12.2023 välisenä aikana.
Employer connections
-
Exam schedules
-
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
135 h
Content scheduling
Opintojakson voi aloittaa 11.9. alkaen. Tehtävien palautuksessa on kaksi mahdollista päivämäärää: 6.11. (tehtävät arvioidaan lukuvuoden 2023 loppuun mennessä) tai 18.12. mennessä (tehtävät arvioidaan kevätlukukaudella 2024 neljän viikon kuluessa)
Further information
Opintojakso on tarkoitettu sosiaali- ja terveysalan YAMK-opiskelijoille.
Opintojakson voi aloittaa 11.9. alkaen. Tehtävien palautuksessa on kaksi mahdollista päivämäärää: 6.11. (tehtävät arvioidaan lukuvuoden 2023 loppuun mennessä) tai 18.12. mennessä (tehtävät arvioidaan kevätlukukaudella 2024 neljän viikon kuluessa)
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, excellent (5)
Arviointi 0-5
Arviointikriteerit ks opetussuunnitelman liite.
Opintojakson opettaja tarkentaa arvioinnin kriteerit opintojakson alussa.
Assessment methods and criteria
Ilmoitetaan Moodlessa