Assessing Occupational Performance 1Laajuus (2 cr)
Code: SX00FN93
Credits
2 op
Teaching language
- Finnish
Objective
The students understand the importance of assessment as a part of the occupational therapy process and multidisciplinary rehabilitation. The students know the principles of reliable occupational therapy assessment and the practices of good assessment. The students understand the importance of occupational therapy theory in the assessment process. The students understand that the basis for the assessment is the everyday life of the individual and the possibilities of participation. The students are able to use the occupational therapy model as support for therapeutic reasoning and as a basis for assessing the client's occupational performance. The students are able to use theoretical knowledge to plan the occupation-based assessment and document the assessment results.
Content
- Occupational therapy assessment as part of multidisciplinary rehabilitation (ICF)
- Basis and criteria for assessment
- Levels of doing and hierarchy
- Occupation-based assessment
- Observation, interview, self-assessment and measurement in the collection of assessment data
- Task analysis in assessment
- Occupational therapy theory in planning of the assessment process and assessment methods
- Documentation of assessment results
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi hyväksytty/hylätty.
Further information
Mitä toiminnallisuuden arvioinnilla tarkoitetaan? Mitä arvioinnin suunnittelussa ja toteutuksessa on huomioitava, että arviointi on luotettavaa, eettisesti kestävää ja tuottaa tietoa, joka edistää asiakkaan kuntoutumista toimintaterapian keinoin? Tällä virtuaalikurssilla opit lisää ihmisen kuntoutuksesta ja kuntoutumisesta sekä arvioinnin menetelmistä, joilla voimme päästä lähemmäs ihmisen arkea hänen kuntoutumisensa tueksi. Kurssi on osa toimintaterapeuttien opintoja Metropolia Ammattikorkeakoulussa.
Enrollment
21.12.2023 - 17.05.2024
Timing
18.03.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Occupational Therapy
Teachers
- Kaija Kekäläinen
Teacher in charge
Kaija Kekäläinen
Objective
Opiskelija ymmärtää arvioinnin merkityksen osana toimintaterapiaprosessia ja monialaista kuntoutusta. Opiskelija tietää luotettavan toimintaterapia-arvioinnin periaatteet ja hyvän arvioinnin käytännöt. Opiskelija ymmärtää toimintaterapian teorian merkityksen arviointiprosessissa. Opiskelija ymmärtää, että arvioinnin lähtökohtana on yksilön arki ja osallistumisen mahdollisuudet. Opiskelija osaa käyttää toimintaterapian mallia asiakkaan toiminnallisuuden arvioinnin lähtökohtana ja harkinnan tukena. Opiskelija osaa hyödyntää teoriatietoa toiminnallisen arviointitilanteen suunnittelussa ja dokumentoida arviointitulokset.
Content
- Toimintaterapia-arviointi osana monialaista kuntoutusta (ICF)
- Arvioinnin lähtökohdat ja perusteet
- Toiminnan tasot ja hierarkia
- Toimintakeskeinen arviointi
- Havainnointi, haastattelu, itsearviointi ja mittaaminen arviointitiedon keräämisessä
- Tehtäväanalyysi arvioinnissa
- Toimintaterapian teoria arviointiprosessin suunnittelussa ja arviointimenetelmät
- Arviointitulosten dokumentointi
Teaching methods
Opintojakso on kokonaan verkossa toteutuva, ja voit suorittaa sitä omaan tahtiin.
Further information
Mitä toiminnallisuuden arvioinnilla tarkoitetaan? Mitä arvioinnin suunnittelussa ja toteutuksessa on huomioitava, että arviointi on luotettavaa, eettisesti kestävää ja tuottaa tietoa, joka edistää asiakkaan kuntoutumista toimintaterapian keinoin? Tällä virtuaalikurssilla opit lisää ihmisen kuntoutuksesta ja kuntoutumisesta sekä arvioinnin menetelmistä, joilla voimme päästä lähemmäs ihmisen arkea hänen kuntoutumisensa tueksi. Kurssi on osa toimintaterapeuttien opintoja Metropolia Ammattikorkeakoulussa.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi hyväksytty/hylätty.
Assessment methods and criteria
Arviointi hyväksytty/hylätty.
Further information
Mitä toiminnallisuuden arvioinnilla tarkoitetaan? Mitä arvioinnin suunnittelussa ja toteutuksessa on huomioitava, että arviointi on luotettavaa, eettisesti kestävää ja tuottaa tietoa, joka edistää asiakkaan kuntoutumista toimintaterapian keinoin? Tällä virtuaalikurssilla opit lisää ihmisen kuntoutuksesta ja kuntoutumisesta sekä arvioinnin menetelmistä, joilla voimme päästä lähemmäs ihmisen arkea hänen kuntoutumisensa tueksi. Kurssi on osa toimintaterapeuttien opintoja Metropolia Ammattikorkeakoulussa.