Communication ManagementLaajuus (5 cr)
Code: S000FH50
Credits
5 op
Responsible person
- Mari Virtanen
Objective
The student understands the importance of communications and interaction as part of health and wellbeing management in various operating environments. The student applies the basics of communication in managerial work and integrates the management knowledge base as part of communications in organisations and work communities.
The student understands their role as a planner, implementer and developer of strategic communications and daily communications within an organisation. The student gains skills with which to improve the efficiency of communications and advocacy work. The student is able to communicate in Finnish and English.
The student gains an overall view of how to utilise digital media in managerial work and in an organisation’s communications and is able to use social media channels for communication purposes.
Content
- Areas of management communications and communication models
- Communications of an organisation, planning and implementation of communication practices
- Digital communications and communication channels in managerial work
- Expert communications in Finnish and English
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates that they understand the basic content of the course but there are shortcomings in their ability to independently acquire and interpret information and apply what they have learned.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates that they have a good understanding of the content of the course. They actively acquire information and interpret the key connections between different pieces of information. The student has the ability to analyse what they have learned and to apply it in practice.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates that they have a diverse and broad understanding of the content of the course. They possess excellent information acquisition skills that are suited to the purpose at hand. The student demonstrates independence and responsibility in the choices they make. They have a creative and broad-based ability to apply what they have learned in practice.
Assessment criteria, approved/failed
Approved: The student demonstrates that they understand the basic content of the course but there are shortcomings in their ability to independently acquire and interpret information and apply what they have learned in practice.
Further information
RPL (Recognition of Prior Learning)
The course can be accredited with prior Master’s degree level studies the contents of which correspond to the contents of this course.
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
28.10.2024 - 12.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 62
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Welfare Management in Developing Social and Health Services (Social sciences, Business and Administration)
- Master's Degree Programme in Welfare Management in Developing Social and Health Services (Social services, Health and Sports)
Teachers
- Satu Mattila
- Emilia Vesanto
Teacher in charge
Satu Mattila
Groups
-
L1323S6Hyvinvointijohtaminen kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa, ylempi
-
S2923S6Hyvinvointijohtaminen kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa, ylempi AMK
Objective
Opiskelija sisäistää viestinnän ja vuorovaikutuksen merkityksen osana hyvinvoinnin johtamista erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija soveltaa viestinnän ja esihenkilöviestinnän perusteita esihenkilötyössä ja integroi johtamisen tietoperustan osaksi organisaatioiden ja työyhteisöjen viestintää.
Hän on sisäistänyt roolinsa organisaation strategisen viestinnän ja päivittäisviestinnän suunnittelijana, toteuttajana ja kehittäjänä. Hän omaksuu taitoja, joilla viestintää ja vaikuttamista voi tehostaa. Opiskelija osaa viestiä sekä suomeksi että englanniksi.
Opiskelija saa kokonaiskuvan digitaalisen median hyödyntämisestä esihenkilötyössä ja organisaatioviestinnässä ja osaa hyödyntää sosiaalisen median kanavia viestinnällisiin tarkoituksiin.
Content
- Esihenkilöviestinnän osa-alueet ja viestinnän mallit
- Organisaatioviestintä, viestinnän käytänteiden suunnittelu ja toteutus
- Digitaalinen viestintä ja viestinnän kanavat esihenkilötyössä
- Asiantuntijaviestintä suomeksi ja englanniksi
Location and time
Osa luennoista etätoteutuksena, osa luennoista on lähiluentoja.
Teaching methods
Luennot, harjoitukset sekä oppimistehtävät. Toteutukseen voi kuulua myös vapaaehtoinen tapahtumaan osallistuminen lukujärjestyksen ulkopuolella (vierailu, vieraileva luennoitsija, podcast tms.)
Exam schedules
Ei tenttiä, suoritus läsnäololla, oppimistehtävillä ja lopputehtävällä.
Completion alternatives
Ei muita suoritustapoja
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa on puutteita.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa käytäntöön osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa käytäntöön, on puutteita.
Assessment methods and criteria
Arvioinnin arvosanaksi tulee 5, kun:
Opiskelija pystyy integroimaan johtamisen psykologian tietoperustan organisaatioiden ja työyhteisöjen
toimintaan ja siinä tapahtuvaan vuorovaikutukseen.
Opiskelija hallitsee johtamistehtävissä tarvittavan yhteisön sisäisen ja ulkoisen viestinnän perusteet ja
esimiesviestinnän osa-alueet.
Hän on sisäistänyt roolinsa organisaation strategisen viestinnän ja päivittäisviestinnän suunnittelijana,
toteuttajana ja kehittäjänä.
Hän omaksuu malleja ja toimintatapoja, joilla viestintää ja vaikuttamista voi tehostaa ja yhteisön
vuorovaikutusta edistää.
Opiskelija osaa hyödyntää sosiaalisia medioita ja muita digitaalisen viestinnän välineitä ja kanavia.
Hän osaa viestiä myös monialaisissa ja kansainvälisissä verkostoissa.
Further information
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksilukea aiemmin suoritetuilla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisilla opinnoilla, joiden sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä tai muuten hankittu sisällöllisesti vastaavalla vahvalla osaamisella.