Seikkailut virtuaalimaailmassa (2 op)
Toteutuksen tunnus: TX00DZ45-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.05.2020 - 29.05.2020
Ajoitus
06.10.2020 - 08.12.2020
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2014-2015) Toiminnanohjaus, osaamisalue
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 24
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Juha Haimala
- Bella Erla
Ryhmät
-
TXQ16S1Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tuottaa ymmärrys, mitä robotit ovat ja miten niitä voidaan käyttää erilaisissa tehtävissä, ja miten tämän päivän suunnittelujärjestelmillä voidaan kokeilla erilaisten ratkaisujen soveltuvuutta tuotannollisiin tehtäviin.
Sisältö
- Visual Components simulointiympäristö (perustoiminnot, komponenttikirjastot (Works, Pick ’n’ Place, Machine Tending), mallien rakentaminen ja testaaminen, video- ja muun aineiston tuottaminen malleista (3D Pdf, mp4, VR)
- Robotit ja robottijärjestelmät (robotin toiminnot, robottien käyttö erilaisissa tehtävissä, liittäminen osaksi isompaa kokonaisuutta)
- Ihminen ja robotti työparina
- Robottien ohjelmointiympäristö
- Oman virtuaalisen robotin ja robottisolun rakentaminen
- Oman kiinnostuksen ja taitojen mukaan ympäristöjen kehittäminen mm. Pythonohjelmointikielellä
Arviointiasteikko
0-5
Esitietovaatimukset
Opintojaksolle voivat osallistua vain Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat. Opiskelijalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa (vähintään B2-taso) sekä hyvää englannin kielen taitoa, koska simulointiympäristö ja kaikki dokumentaatio ovat englanniksi.
Lisätiedot
Opintojakson toteuttaa Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma.
Opintojaksolle voivat osallistua vain Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat. Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat ilmoittautuvat opintojaksolle Wilman kautta lukioiden ja Omnian omien ohjeiden ja aikataulujen mukaisesti.