Siirry suoraan sisältöön

Seikkailut virtuaalimaailmassa (2 op)

Toteutuksen tunnus: TX00DZ45-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.05.2020 - 29.05.2020

Ajoitus

06.10.2020 - 08.12.2020

Opintopistemäärä

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

(2014-2015) Toiminnanohjaus, osaamisalue

Toimipiste

Karaportti 2

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 24

Koulutus

  • Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Juha Haimala
  • Bella Erla

Ryhmät

  • TXQ16S1
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tuottaa ymmärrys, mitä robotit ovat ja miten niitä voidaan käyttää erilaisissa tehtävissä, ja miten tämän päivän suunnittelujärjestelmillä voidaan kokeilla erilaisten ratkaisujen soveltuvuutta tuotannollisiin tehtäviin.

Sisältö

- Visual Components simulointiympäristö (perustoiminnot, komponenttikirjastot (Works, Pick ’n’ Place, Machine Tending), mallien rakentaminen ja testaaminen, video- ja muun aineiston tuottaminen malleista (3D Pdf, mp4, VR)
- Robotit ja robottijärjestelmät (robotin toiminnot, robottien käyttö erilaisissa tehtävissä, liittäminen osaksi isompaa kokonaisuutta)
- Ihminen ja robotti työparina
- Robottien ohjelmointiympäristö
- Oman virtuaalisen robotin ja robottisolun rakentaminen
- Oman kiinnostuksen ja taitojen mukaan ympäristöjen kehittäminen mm. Pythonohjelmointikielellä

Arviointiasteikko

0-5

Esitietovaatimukset

Opintojaksolle voivat osallistua vain Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat. Opiskelijalta edellytetään hyvää suomen kielen taitoa (vähintään B2-taso) sekä hyvää englannin kielen taitoa, koska simulointiympäristö ja kaikki dokumentaatio ovat englanniksi.

Lisätiedot

Opintojakson toteuttaa Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma.

Opintojaksolle voivat osallistua vain Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat. Espoon lukioiden ja Omnian ammatilliset opiskelijat ilmoittautuvat opintojaksolle Wilman kautta lukioiden ja Omnian omien ohjeiden ja aikataulujen mukaisesti.