Palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: TU00DH73-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2018 - 13.01.2019
Ajoitus
14.01.2019 - 12.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
ICT ja tuotantotalous
Toimipiste
Vanha maantie 6
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Kirsi Maasalo
Ryhmät
-
TXQ15PROSTuotantotalous, Teollisuuden prosessit-ryhmä
-
TXQ16LOGTuotantotalous, Logistiikka
-
TXQ15ICTTuotantotalous, ICT-ryhmä
-
TXQ16ICTTuotantotalous, ICT-liiketoiminta
-
TXQ15LOGTuotantotalous, Logistiikan ryhmä
-
TXQ17SCMTuotantotalous, Toiminnan johtaminen
-
TXQ17ICTTuotantotalous, ICT-liiketoiminta
-
TXQ15S2Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
-
TXQ16PROSTuotantotalous, Teollisuuden prosessit
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on palvelumuotoilun tuntemus käsitteenä ja sen merkityksen hahmottaminen sekä uuden teknisen tuotteen että palvelun suunnittelussa. Käyttäjälähtöisen suunnittelun osaamista syvennetään palveluiden kehittämiseen sekä palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin.
Sisältö
- Palveluiden suunnittelu ja mallintaminen
- Palvelukokemuksen kontaktipisteet, palvelupolku ja palvelutuokio sekä ja niiden suunnittelu ja mallintaminen
- Käyttäjäkeskeisen suunnittelun peruskäsitteet ja työmenetelmät ja niiden hyödyntäminen palveluiden suunnittelussa
Lisätietoja opiskelijoille
Vapaasti valittava opinto.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut hyvin sekä hallitsee palvelukonseptoinnin hyvin. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista erinomaisesti palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut erinomaisesti. Opiskelija hallitsee palvelukonseptoinnin erinomaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.