Skip to main content

Service Design (5 op)

Toteutuksen tunnus: TU00DH73-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2018 - 13.01.2019

Ajoitus

14.01.2019 - 12.05.2019

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

School of ICT

Toimipiste

Vanha maantie 6

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Industrial Management

Opettaja

  • Kirsi Maasalo

Ryhmät

  • TXQ15PROS
    Tuotantotalous, Teollisuuden prosessit-ryhmä
  • TXQ16LOG
    Tuotantotalous, Logistiikka
  • TXQ15ICT
    Tuotantotalous, ICT-ryhmä
  • TXQ16ICT
    Tuotantotalous, ICT-liiketoiminta
  • TXQ15LOG
    Tuotantotalous, Logistiikan ryhmä
  • TXQ17SCM
    Tuotantotalous, Toiminnan johtaminen
  • TXQ17ICT
    Tuotantotalous, ICT-liiketoiminta
  • TXQ15S2
    Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
  • TXQ16PROS
    Tuotantotalous, Teollisuuden prosessit

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on palvelumuotoilun tuntemus käsitteenä ja sen merkityksen hahmottaminen sekä uuden teknisen tuotteen että palvelun suunnittelussa. Käyttäjälähtöisen suunnittelun osaamista syvennetään palveluiden kehittämiseen sekä palveluntuottajan ja käyttäjän välisiin vuorovaikutussuhteisiin.

Sisältö

- Palveluiden suunnittelu ja mallintaminen
- Palvelukokemuksen kontaktipisteet, palvelupolku ja palvelutuokio sekä ja niiden suunnittelu ja mallintaminen
- Käyttäjäkeskeisen suunnittelun peruskäsitteet ja työmenetelmät ja niiden hyödyntäminen palveluiden suunnittelussa

Lisätietoja opiskelijoille

Vapaasti valittava opinto.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut hyvin sekä hallitsee palvelukonseptoinnin hyvin. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä hyvin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista erinomaisesti palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa perustella tekemänsä ratkaisut erinomaisesti. Opiskelija hallitsee palvelukonseptoinnin erinomaisesti. Opiskelija osaa tuottaa laadukasta esitysmateriaalia. Opiskelija osaa dokumentoida ja esitellä kehitystyönsä erinomaisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelunkehitysprosessin vaiheet sekä insinöörin roolin palvelukehityksessä. Opiskelija osaa ratkaista hyvin palvelukehityksen ongelmia muotoilun keinoin. Opiskelija osaa tuottaa esitysmateriaalia.