Special Needs Support in Early Education (5 cr)
Code: SX00BO81-3014
General information
Enrollment
02.12.2019 - 15.12.2019
Timing
16.03.2020 - 24.05.2020
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
- Social Services
Teachers
- Satu Hakanen
Groups
-
SXH19K1Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, päivä
-
SXH19K2Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto
Objective
Students will recognize and have the capacity to encounter diversity in society and educational communities. They will understand the importance of appreciative encounters for supporting the development of a child. Students will apply the basic concepts of disability work and special education, key legislation and services. They will identify the most important work practices of special support needs. They will be able to reflect on their professional activity.
Content
Inclusion. Experiencing and encountering special needs. The three-tier model of early education support measures. Disability, chronic illness, and the specific support needs of childhood and family. Disability legislation as a safe-guard for the fundamental rights of the individual. Guiding principles of organising special education and disability services.
Location and time
Muutokset aikatauluun mahdollisia.
25.03.2020 12.45 - 16.00 MPA2027 Orientaatioluento (Pakollinen)
26.03 9.00-15.15 Eväitä osallisuuden vahvistamiseen -seminaari Opiskelijoiden ilmoittautumislinkki (on auki keskiviikkoon 11.3. mennessä):
https://www.lyyti.in/osallisuus_metropolia
15.04.2020 08.30 - 11.45 MPA2029
16.04.2020 12.45 - 16.00 MPA2028
17.04.2020 08.30 - 11.45 MPA2027
29.04.2020 08.30 - 11.45 MPA2029 Luento ja opintokäynti. (Ei monimuoto.)
06.05.2020 08.30 - 11.45 MPA6017 Tentti
Materials
Ilmoitetaan myöhemmin.
Teaching methods
Aktivoivat luennot
Pienryhmätyöskentely
Tehtäviä
Opintokäynti
Tentti
Employer connections
-
Exam schedules
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
International connections
-
Completion alternatives
-
Student workload
27 h/ opintopiste = 135h
Further information
Orientaatioluennolle tulee osallistua.
Läsnäolo luennoista 50%. Opettajalla on oikeus antaa opiskelijalle lisätehtäviä esim. poissaolojen johdosta pedagogisin perustein.
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan.
- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.
Assessment methods and criteria
Tehtävät ja tentti
Metropolian yleiset arviointikriteerit