Siirry suoraan sisältöön

Erityinen tuki varhaiskasvatuksessa (5 cr)

Code: SX00BO81-3014

General information


Enrollment

02.12.2019 - 15.12.2019

Timing

16.03.2020 - 24.05.2020

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Hyvinvointi

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 30

Degree programmes

  • Sosiaalialan tutkinto-ohjelma

Teachers

  • Satu Hakanen

Groups

  • SXH19K1
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, päivä
  • SXH19K2
    Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Students will recognize and have the capacity to encounter diversity in society and educational communities. They will understand the importance of appreciative encounters for supporting the development of a child. Students will apply the basic concepts of disability work and special education, key legislation and services. They will identify the most important work practices of special support needs. They will be able to reflect on their professional activity.

Content

Inclusion. Experiencing and encountering special needs. The three-tier model of early education support measures. Disability, chronic illness, and the specific support needs of childhood and family. Disability legislation as a safe-guard for the fundamental rights of the individual. Guiding principles of organising special education and disability services.

Location and time

Muutokset aikatauluun mahdollisia.

25.03.2020 12.45 - 16.00 MPA2027 Orientaatioluento (Pakollinen)
26.03 9.00-15.15 Eväitä osallisuuden vahvistamiseen -seminaari Opiskelijoiden ilmoittautumislinkki (on auki keskiviikkoon 11.3. mennessä):
https://www.lyyti.in/osallisuus_metropolia

15.04.2020 08.30 - 11.45 MPA2029
16.04.2020 12.45 - 16.00 MPA2028
17.04.2020 08.30 - 11.45 MPA2027
29.04.2020 08.30 - 11.45 MPA2029 Luento ja opintokäynti. (Ei monimuoto.)

06.05.2020 08.30 - 11.45 MPA6017 Tentti

Materials

Ilmoitetaan myöhemmin.

Teaching methods

Aktivoivat luennot
Pienryhmätyöskentely
Tehtäviä
Opintokäynti
Tentti

Employer connections

-

Exam schedules

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

27 h/ opintopiste = 135h

Further information

Orientaatioluennolle tulee osallistua.
Läsnäolo luennoista 50%. Opettajalla on oikeus antaa opiskelijalle lisätehtäviä esim. poissaolojen johdosta pedagogisin perustein.

Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista. Opintojakson AHOT-hakemukseen liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä AHOT-vastuuopettajaan.

- Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen vastuuopettajaan heti ilmoittautumisajan päätyttyä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment:
Assessment criteria as the attachment of the curriculum.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment:
Assessment criteria see the attachment.
The teacher of the study unit informs the assessment criterias in the beginning of the study unit.

Assessment methods and criteria

Tehtävät ja tentti

Metropolian yleiset arviointikriteerit